dinsdag 14 juli 2015

Dag 20 en 21 - Langkawi naar Amsterdam zondag 12 en maandag 13 juli

De laatste vakantiedag op Langkawi is helaas aangebroken en we hebben rustig aan gedaan vandaag en nog volop genoten van het heerlijke hotel en het zalige weer.
Pas in de loop van de avond vliegen we via Singapore naar Amsterdam en we mogen nog tot 18 uur van de kamer gebruik maken.
Het was de hele dag opnieuw rond de 32 graden met een heerlijke bries.
Na het late ontbijt waarin we weer verwend werden, gingen we bij het zwembad liggen lezen en zonnebaden, afgewisseld met een dip in het zwembad.
Ik lig liever in de schaduw onder een parasol en die stonden er gelukkig genoeg.





Op het terras van Tide aan het strand dronken we een cappuccino en rond 16 uur gingen we voor een late lunch in restaurant Breeze.
We aten een tonijn panini/ham-kaas panini met wat frites en coleslaw en genoten nog volop van het prachtige uitzicht op de Andaman zee. Wat zullen we dit missen als we thuis zijn.



Op de kamer pakten we alle spullen in de koffers en hoefden niet over het gewicht in te zitten want per persoon mogen we 30 kg bagage meenemen.
Nadat we gedoucht hadden, lieten we de bagage ophalen van de kamer en gingen uitchecken.
Nog een laatste blik naar buiten, het is nu eb.
Prompt op de afgesproken tijd van 18.30 uur stond ons transport klaar om ons naar het vliegveld te brengen.

Langkawi heeft een klein vliegveld en we moesten eerst onze bagage door een scan apparaat doen. Flesjes drinken werden hierbij niet opgemerkt of het was toegestaan, geen idee, maar de flesjes water hoefden niet uit de handbagage.
We kregen onze boarding passen voor beide vluchten en liepen daarna langs customs.

Het toestel van Silk air. een A319, moest nog binnenkomen en we moesten naar het vliegtuig toelopen en instappen via een trap. Omdat ik in de rolstoel zat werd ik met een lift naar boven gebracht en kon zo naar mijn plaats toe, op rij 6 voorin het toestel. Ook weer een ervaring op zich.

Er werd drinken en een sandwich met eiersalade geserveerd, die ingepakt terug ging.
Het vliegtuig vertrok op tijd om 20.45 uur en de vlucht naar Singapore zou 1 uur en 20 minuten duren. Voor we het wisten waren we er al.
Ik was als één van de eersten aan boord gegaan maar we moesten wachten tot iedereen uitgestapt was zodat de rolstoel weer klaar stond.
Er stond een special service dienst klaar voor mensen die hulp nodig hadden en er liep een man met ons mee om de weg te wijzen.
Onze volgende vlucht zou om 23.55 uur vertrekken naar Amsterdam. Eerst moesten we met een treintje mee naar een andere terminal en toen nog een gigantisch eind lopen naar de juiste gate. Ik was blij dat ik kon zitten want we moesten flink doorlopen om op tijd te zijn. We hadden een hapje willen eten bij Burger King of zo, maar dat ging niet lukken. Bij een souvenir shop stopten we nog even snel omdat Nathalie graag een beeldje van de Merlion wilde kopen. Wel jammer dat we niet meer tijd hadden want Changi airport ziet er schitterend uit en er is veel te zien.



We hadden bij het inchecken gezien dat er plaatsen vrij waren op rij 31 bij de nooduitgang tegen een bijbetaling. Tom ging vragen of deze nog vrij waren en hij kon de plaats aan het raam krijgen op rij 31. De middelste stoel zou vrij blijven zodat hij volop ruimte had en Nathalie en ik konden op rij 34 zitten met een vrije stoel in het midden. Dan hadden wij ook meer ruimte om eventueel te kunnen slapen. Ze wisselden dit zonder kosten voor ons om.
Tom kreeg een briefje uitgedeeld van ouders die met een klein kindje reisden op de stoelen in het middennaast hem, maar het ventje was heel lief tijdens de reis.
Eenmaal in de lucht kregen we al snel de maaltijd met beef en Nathalie en ik hebben vanaf 2 uur lokale tijd tot half 11 geslapen met zo nu en dan een drink- of plaspauze.
Tom heeft helemaal goed geslapen, 9 uur lang aan één stuk en kon z'n ogen niet geloven toen hij zag dat het nog maar 3,5 uur vliegen was.

We landden lokale tijd om 6.45 uur op Schiphol, een half uur eerder dan gepland. Ook nu weer moesten we wachten tot iedereen van boord was zodat de rolstoel klaar zou staan. Het uitstappen gaat gelukkig altijd een stuk vlotter dan het instappen, want iedereen wil graag het toestel uit. Op alle luchthavens was het prima geregeld met de rolstoel tot nu toe maar hier op Schiphol moesten we eerst de slurf door lopen en bij de mensen die op kinderwagens stonden te wachten een poos staan tot alles uitgeladen was.
De buitentemperatuur was maar 15 graden en het regende natuurlijk, wat een thuiskomst. Kunnen we terug alstublieft? Bij de douane kregen we voorrang met de rolstoel en alle bagage kwam al snel aan op de bagageband.
Omdat we trek hadden aten we een tosti ham/kaas met cappuccino en bij een AH to go haalden we flesjes water en gevulde koeken.
In de bus naar P3, lang parkeren, waren we de enige passagiers. Tom haalde de auto op terwijl wij bleven wachten bij de koffers en daarna was het passen en meten om alles in de auto te krijgen, maar het lukte. De bussen met vertekkende mensen zaten een stuk voller.
Het voelt heel anders dan na een vlucht uit Amerika, we hebben nu geen last van een jetlag omdat het in Maleisië al 6 uur later is.

Welcome home!
Nathalie kon niet wachten om Ollie weer te knuffelen, ze had hem zo gemist. Hij was in de afgelopen weken groter geworden en zijn vacht wordt dikker.

Vanmiddag had ik al een doktersafspraak voor mijn maandelijkse injecties en ook later deze week heb ik afspraken voor injecties. We zijn weer terug in de realiteit en zo is er een eind gekomen aan mijn droomreis. Het was super en ik ben zo blij dat ik dit heb mogen beleven met ons viertjes.
We hebben van het begin tot het eind genoten van de prachtige natuur, de vriendelijke mensen, het heerlijke eten maar vooral het samenzijn.
De reis was perfect geregeld door 333 Travel en onze eigen aanpassingen aan de reis hebben prima uitgepakt. Door op meerdere plaatsen wat langer te verblijven dan het originele reisplan was de reis goed te doen voor mij. Door het vochtige klimaat had ik het soms benauwd maar gelukkig was er ook volop airco aanwezig om bij te komen.
Al heb ik dan niet alle uitstapjes kunnen meemaken omdat ik niet goed kon klimmen, trappen lopen of de wandelingen te lang waren, de enthousiaste verhalen van Tom en de kinderen en de foto's die zij dan gemaakt hadden, maken mij enorm gelukkig.
Het is maar goed dat ik een blog bijgehouden heb voor ons zelf want we hebben zoveel beleefd de afgelopen drie weken.
Het is extra leuk om te merken dat anderen het leuk vinden om mee te lezen.
Er werden diverse vragen en/of opmerkingen gemaakt waar ik nog even op zal reageren:

@Sonja, we hebben in totaal meer dan 3500 foto's gemaakt met 2 fototoestellen en met mobieltjes, dus dat wordt nog een hele uitzoekerij om mooie fotoboeken te maken.

@Hannie, we hadden te weinig tijd om het vliegveld van Singapore goed te bekijken op de terugweg. Het zag er prachtig uit en we hadden ons er best langer willen/kunnen vermaken.
We zijn in Penang de zee niet in geweest omdat de zee te wild was. zodoende hebben we geen kwallen gespot.

@Saskia, die glazen bodem in de kabelbaan vonden wij echt een eng idee. Maar op de skywalk zaten ook een paar doorzichtige tegels in de loopbrug waar ze wel opgestaan hebben. De foto heb ik nog geplaatst.

@Aggie, de I-phone van Sebastian is echt ter ziele, jammer genoeg. Hij gaat nog proberen wat te claimen bij de reisverzekering.

@Marja, je had een vraag over het ongedierte. Het valt heel erg mee wat we tegengekomen zijn, een aantal muggen in de rain forest en die paar gekke insecten in hokjes in het butterfly park maar verder helemaal niets.

@Jacqueline, jij wilde weten of er ook een andere manier was om in plaats van met de ferry op het eiand Langkawi te komen. Dat kan per vliegtuig vanaf Penang of over land met een auto en dan met een ferry overvaren in ongeveer 45 minuten.

@Pieter, met links rijden hebben wij totaal geen moeite want we hebben zelf ruim 8 jaar in Engeland gewoond dus we zijn het wel gewend. Het is net als fietsen, dat verleer je nooit!  Dat het verkeer hectischer is met al die mensen op motor bikes is een grotere uitdaging, hihi.

Ik wil iedereen ontzettend bedanken voor het meelezen en vooral diegene die een leuke reactie achterlieten op het blog, op facebook en via berichtjes. Sommigen hebben bijna iedere dag een opmerking geplaatst, dank jullie wel.


36 opmerkingen:

  1. Welkom thuis!
    Wat valt er nog te zeggen, dit was een droomreis, een sprookje Ik heb zo met jullie mee-genoten van al dat moois op dit stukje aarde. Dankjewel voor je fantastische blog met super foto's.
    Deze reis met zijn viertjes is priceless en een herinnering om nooit te vergeten.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom thuis....en voor de laatste keer: WAUW wat een schitterende reis hebben jullie gemaakt. Ik kan me voorstellen dat je de komende weken nog vaak zult dromen van alles en dat je ontzettend veel foto's zult hebben. Ik heb volgens mij ergens iets gemist maar is Sebastiaan eerder naar huis terug gegaan? Hou je taai Anita en we houden zeker contact!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Saskia, het klopt dat Sebastian eerder naar huis is gegaan. Hij had al een vakantie geboekt met z'n lieve vriendin naar Italië en is niet met ons meegegaan naar Langkawi maar is de avond ervoor alleen terug gevlogen. Dank je wel voor je reacties.

      Verwijderen
  3. Welkom in het natte Nederland, even weer met beide benen terug op de grond...
    Wat een geweldige tijd hebben jullie gehad, ik zat hier al te genieten, laat staan hoe jullie alles hebben ondervonden, en dat dan allemaal te kunnen delen met je dierbare gezin om je heen, hier gaat vast nog heel veel over gesproken worden de komende maanden/jaren.
    Nu dan weer door de malle molen van het leven en ik wens jullie gezin hier heel veel liefde en sterkte in.
    Liefs Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit was een droomreis waar je, ondanks wat beperkingen, gelukkig geweldig van genoten hebt. Naast de prachtige natuur, de heerlijke bedden, maaltijden, drankjes, terassen en vergezichten is misschien wel het allermooiste dat jullie zo van elkaar hebben genoten. Het was een plezier om daar via het blog getuige van te zijn, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welkom thuis. Wat is die terugreis lekker voorspoedig gegaan. En terugkomen in een NAT en stuk kouder Schiphol.......wij hebben nog nooit anders gehad. Het zet je altijd met beide benen weer op Nederlandse grond. Wat ontzettend fijn dat jullie het zo met zijn vieren (ik heb ook even gemist dat Sabastiaan eerder is weggegaan, geloof ik) hebben mogen beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt dat we mee mochten genieten van jouw droomreis. Wat een enorm cadeau dat jullie dit met z'n viertjes hebben mogen beleven. Ik heb genoten van de prachtige foto's en bovenal van de geweldige luxe resorts. Sterkte met het 'dagelijkse' leven oppakken. Houd het vakantiegevoel zolang mogelijk vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Welkom thuis weer. Dat was weer een reis om nooit te vergeten, wat hebben jullie het geweldig gehad met z'n viertjes!
    Jammer dat het hier in NL slecht weer is, valt dan weer ff tegen, maar het knapt van de week weer lekker op gelukkig.
    Wij vonden het heel leuk om mee te lezen en de foto's maakten de verhalen helemaal compleet.
    Sterkte meis vanmiddag!
    Knuffel van ons!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer dat het al weer voorbij is. Ik zal het lezen van het blog 's ochtends missen.
    Jullie kunnen terug kijken op een fantastische reis.
    Bedankt weer voor het bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie reis zeg!!!
    Jullie hebben er echt van genoten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alweer voorbij. Welkom thuis.Het was een prachtige reis voor jullie. Maar zeker ook om mee te lezen. We waren er zo ook een beetje bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een droomreis hebben jullie gehad, heerlijk dat je zo hebt kunnen genieten met je gezin. Het is echt een prachtige natuur en schitterende hotels hebben jullie gehad, ik denk dat ik er ook eens heen wil in de toekomst, je hebt me op ideeën gebracht.
    Bedankt voor het mogen meelezen en vooral meegenieten! Thanks!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Welkom thuis! Wat een ontzettend mooie ervaring hebben jullie gehad! Wat ziet het er daar allemaal spectaculair uit! Succes met wennen aan de temperaturen! En geniet nog maar lekker na..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heb het net ook wel gezegd, maar wat een mooie reis zeg. Ik ben onder de indruk. Die landen zijn toch ook echt fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn dat jullie deze reis als gezin hebben kunnen maken. Als lezer heb ik ontzettend genoten van jullie belevenissen, dat is natuurlijk niet te vergelijken met jullie eigen beleving! Fijn om zo'n fijne bijzondere tijd met elkaar te hebben, de herinneringen hieraan hebben jullie altijd bij je. Sterkte met het terug keren naar de realiteit... En geniet nog maar lekker lang na van jullie droomreis! Groetjes Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zullen jullie ondanks dat de realiteit weer begonnen is mog lang terugdenken en napraten over deze reis. Het is echt fantastisch geweest. En inderdaad Anita jouw spreuk is zo ontzettend waar. Quality time met je gezin is de mooiste herinnering. En prachtige herinneringen zijn er gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie herinneringen hebben jullie samen als gezin gemaakt! Om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooo anita wat hebben jullie een droomreis gehad.
    Ik heb hier gewoon drie weken zitten genieten van het mooie blog.
    En wat is het toch fijn dat alles goed is gegaan.
    Jullie hebben echt genoten zo met het hele gezin top.
    En fijn dat Tom weer naar z'n werk kan gaan, want dat was ook ff spannend op de vacantie.
    En heel veel succes en sterkte weer de komende tijd met al je ziekenhuis bezoeken.
    Heel veel groetjes van de Moolenschotjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb net je blog pas gevonden, en op mijn gemakkie alles zitten lezen,, maar Anita Wow wow wow wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt, ik heb zo genoten van je blog dank je wel daarvoor.
    En jullie hebben zulke mooie herinneringen met elkaar in een woord geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is allemaal al gezegd, maar het was een droomreis met z'n viertjes en die herinneringen pakt niemand je meer af! De foto's waren prachtig en hoewel die kant op me niet zo trekt, heb je me toch weer op andere gedachten gebracht, de kracht van een mooi reisverslag! Leuk om zelf nog vele malen terug te lezen, ook als het even wat minder gaat.
    Sterkte komende tijd en we keep in touch! Gr Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En ik wil jouw bedanken dat we deze geweldige reis via het blog mee mochten beleven! Wat hebben jullie een fantastische 3 weken gehad met schitterende hotels, heerlijk eten en prachtige uitstapjes en uitzichten. Hier zullen jullie zeker nog lang van nagenieten en vaak de foto's bekijken. Het was een feest om jullie te volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Welkom thuis na een hele mooie trip welke wij dagelijks hebben mogen meebeleven. Wat hebben jullie heerlijk genoten van alle mooie en lekkere dingen en natuurlijk ook als gezin van elkaar, en wij hopen dat jullie deze herinneringen nog lang vast mogen houden !!!

    Groetjes,
    Pieter & Petra


    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijke relaxte laatste dag, nog even genieten van alles! En dan de terugweg, boeh.... jammer dat jullie niet meer tijd hadden voor het vliegveld, en wat schattig dat briefje van die ouders van dat jongetje!
    Wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt, en lekker genoten van alles en elkaar. Nu weer terug in de (harde) realiteit, zal wel zwaar tegen vallen...
    Welkom thuis, ontzettend bedankt voor de blog. De mooiste die ik in jaren heb gelezen. Ook omdat je zo meegeniet met jullie, de situatie kennende. Geniet van de herinneringen en sterkte weer met alle ziekenhuisbezoeken...
    Ps wat is Ollie prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Welkom terug in Nederland. Weer een prachtige reis om op terug te kijken.
    Sterkte met alle behandelingen.
    Ik hoop snel weer een blog te kunnen lezen van jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Welkom thuis!!
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt, meer dan top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een heerlijke reis hebben jullie gehad met mooi hotels,lekker eten en prachtige uitstapjes en natuurlijk het samen zijn ..zeker iets om op terug te kijken..Bedankt voor het meelezen en sterkte.....

    BeantwoordenVerwijderen
  26. En dan is deze hele mooie reis met je gezin alweer ten einde, maar wat was het een schitterende reis zeg met vele hoogtepunten, een prachtige omgeving, super hotels, heerlijk eten, een heel goed gezelschap! Die neemt niemand jullie meer af! Dankjewel voor het meebeleven. Sterkte met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Anita,

    Zag je blog gister pas en nog niet helemaal bijgelezen, maar wat ziet jullie reis er gaaf uit zeg! Ik ben niet zo'n Azië ganger en vond Hong Kong wel weer genoeg Azië ;) Maar jouw reisverslag en foto's doet me er toch op een andere manier tegenaan kijken (als verwoed Amerika ganger). Kan me voorstellen dat je kracht kunt halen als je aan de momenten in deze reis terugdenkt.....Ik wens je veel sterkte en liefdevolle momenten met je gezin. Gr Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Anita,
    Ik heb genoten van jullie blog. Wat hebben jullie een heerlijke reis gemaakt. En wat was het goed om te zien hoe jullie hier allemaal van genoten. Jullie hebben weer heel wat mooie herinneringen samen gemaakt die niemand jullie meer kan afnemen. Wat heb je een mooie spreuk staan op je laatste blog. Bedankt voor het mogen meelezen.
    Groetjes,
    Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Als ik al een beetje moet afkicken van elke dag even kijken of je weer een "krabbel" had geplaatst...hoe zit het dan wel niet met jou?De dagelijkse realiteit helpt je en kwam al weer snel om de hoek kijken las ik, maar ik hoop ook zo dat het ook heerlijk nagenieten is voor jullie, honderden foto's te sorteren en te bundelen tot een prachtig album dat houdt de vakantiesfeer er wel een beetje in foto's kijken met een spinnende Ollie op schoot, ook niet verkeerd Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Welkom thuis. Wat een herinneringen hebben jullie inderdaad samen gemaakt, geweldig! Wat zullen jullie hier, samen met de foto's en het blog, nog lang van nagenieten. Dank voor alle updates, ik heb in ieder geval volop mee genoten. Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een onvergetelijke reis was dit ! Ik hoop dat jullie nog lekker kunnen nagenieten van dit prachtige avontuur ! Ook ik heb erg genoten van het blog ..dank je wel Anita Groetjes Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een bijzondere en geweldige reis hebben jullie gemaakt! Dat neemt niemand je af. En wat fijn dat we mee konden genieten, dank!! En veel sterkte met de dagelijkse dosis zorgen die je hebt. Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Welkom thuis !! Wat hebben jullie een schitterende reis gemaakt, en wat zullen jullie hier nog lang van kunnen nagenieten ! Ook ik heb genoten van alle foto's en verhalen. Je bent een kanjer, Anita ! Groetjes Jennyfer

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Welkom thuis! Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt! Nog lekker nagenieten! En met het weer komt het vast nog goed. Liefs, Henk en Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Welkom thuis, ik heb met jullie mee-genoten v.d foto's en je prachtige manier van alles schrijven Aniet xxxx.Liefs Wil

    BeantwoordenVerwijderen