donderdag 2 juli 2015

Dag 10: Taman Negara - Cameron Highlands

Vandaag was het opnieuw een dag dat we niet konden uitslapen en we zaten al om half 8 in het restaurant om te ontbijten. Voor de deur van het huisje zagen we dat de aarde omgewoeld was, waarschijnlijk zijn er wilde zwijnen langs geweest.
We zochten alle spullen bij elkaar en checkten uit. De zware koffers gingen met het liftje naar beneden en wij liepen de hoge trap af naar het pontje om aan de overkant te komen. Hier stapten we op de longtail boat die ons terug zou brengen naar de opstapplaats in Kuala Tembeling. Er zaten maar 8 mensen aan boord, er kunnen 14 personen mee. Ik had van kleding in een plastic tas een soort kussen gemaakt voor mijn rug. Onderweg zagen we diverse vissers en er liepen apen langs de kant en we zagen buffels in het water staan. De tocht was prachtig met de mist.

Eenmaal aangekomen bij het beginpunt hadden we weer een zere bips van het zitten maar het was echt de moeite waard, wat een belevenis.
Aan de andere kant stond de gids ons al op te wachten en konden we zo de bagage in het busje laden. Fijn dat alles zo goed geregeld is.
Ik mocht vanwege mijn rugpijn voorin de auto naast de gids zitten en kon alles zo goed overzien. We reden naar de Cameron Highlands, een rit van zo’n 3 uur.
Onderweg zagen we weer enorm veel palmboom plantages. Er was weinig verkeer op de weg en we slingerden behoorlijk de hoogte in.

Bij de Cameron Highlands aangekomen zagen we eerst een hydro dam die ze aan het bouwen zijn en we zagen heel veel kassen voor o.a. bloemen, tomaten, aardbeien en mais.
Even na twee uur kwamen we aan bij The Lakehouse hotel in de Cameron Highlands en werden ontzettend gastvrij ontvangen. Er was heel veel personeel en we bleven gedag zeggen, hihi.

Wat een afwisselende reis is dit toch. Dit hotel is totaal in Engelse Tudor stijl en heeft een prachtige tuin met mooie planten en fijne plekjes om te zitten. We kregen een hot towel uitgereikt en een koel citroendrankje.  Vanuit de tuin kijk je op het Sultan Abu Bakar Lake. Alle bagage werd naar de kamers gebracht. De kamers waren prachtig, wij hadden een kamer met een hemelbed en de kinderen hadden opnieuw een kamer met 2 bedden. Er stond een Nespresso machine op de kamer wat erg fijn was, we hadden al twee dagen geen koffie gedronken. We waanden ons even in Engeland.
De stopcontacten zijn tot nu toe trouwens in alle hotels ook Engelse stopcontacten.

We gingen heerlijk buiten in de tuin op het terras zitten en eindelijk hadden we weer wifi, maar alleen op het terras en het internet was erg traag. In de jungle waren we heel moeilijk bereikbaar. Ik probeerde het blog te maken maar de foto’s oploaden duurde heel erg lang.
Nog even een update van Sebastian's I-phone: helaas gaat deze het niet meer doen, opladen gaat wel maar daarna is hij helaas dood.  Jammer want hij heeft mooie foto's gemaakt en ook diverse panorama foto's. Hopelijk is de sim kaart nog o.k.

Om half 7 gingen we eten in het restaurant van het hotel en kozen allemaal voor het dagmenu. Dat bestond vandaag uit: Caesar salad, pompoensoep, zalm in honingsaus en als dessert appel met walnoten. We dronken er een koele fles Chardonnay wijn bij en kregen koffie en thee toe.

Het was een gezellig restaurant en we hadden een candlelight dinner. Er waren maar een paar mensen in het hotel dus het voelde net of we al het personeel voor ons zelf hadden. Daarna gingen we nog heerlijk buiten op het terras zitten, het was nog steeds 25 graden. Op de kamer lagen zelfgebakken short bread koekjes met de weersvoorspelling voor morgen.

1. Mooie foto's weer!!!
    Ik vind je dat korte kapsel wel heel leuk staan!!!

2. Wat een ontzettend mooie hotels hebben jullie gehad en zitten jullie nu. Ook ziet de omgeving er spectaculair uit. Iets om nooit te vergeten! Geniet!!

3. Wat een avontuur weer in de boot, waanzinnig mooi lijkt me dat zo 's morgens in de mist en dan ook nog
    allerlei wildlife onderweg.
    Het hotel ziet er ook prachtig uit, luxe en lekker eten, top hoor!
    En dat korte koppie staat je inderdaad heel leuk!

4. Wat een bijzonder hotel weer. Zoals het eruit ziet zou je het ook zo in de Alpen neer kunnen zetten. Prachtig ook jullie kamer

5. Wat zal je blij zijn dat je toch met de boot bent gegaan. Een schitterende tocht weer. En wat een grappig hotel. Van de buitenkant lijkt het zo in Oostenrijk te kunnen staan. En wat straal je op de foto in het restaurant!

6. Mooi hotel, het lijkt een beetje op the Grand in Sri Lanka waar we ooit geslapen hebben, zelfde stijl.
    Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken, echt genieten. Hoop,dat je weer snel goede WiFi hebt ;)

7. Wat een mooie foto's weer en wat een mooie ervaring. Je ziet er goed uit. Geniet er lekker van en toto de volgende update. Groetjes.

8. Geweldide dag weer, veel gezien onderweg en dan aankomen in zo'n gaaf hotel hoe leuk is dat!

9. Knap hoor Anita dat je ondanks je rugpijn toch met de boot bent gegaan.
    Maar dan heb je wel al dat moois gezien.
    Jeetje wat een prachtige foto's.
    En ja een voordeel van vroeg op is dat je wel lekker een lange dag hebt om te genieten😉

10. Wat een indrukken krijgen jullie om je oren zeg, echt super om mee te maken, ik kan me goed voorstellen dat je de onhandige zit in de longboat over hebt om naar jullie nieuwe hotel te varen, wat een schitterende omgeving en wat zien al jullie hotels er uit om door een ringetje te halen.

11. Jullie moeten je toch af en toe in een film wanen.....echt Anita wat mooi allemaal. En wat een mooie foto van jou en Natalie in het restaurant!! Het hotel vind ik overigens erg Engels aandoen leuk hoor......

12. Zou idd een Oostenrijks hotel kunnen zijn. Die boottrip pakken ze je niet meer af. Geniet ze verder.

13. Prachtige foto's weer, jullie maken echt een geweldige reis, heel afwisselend. Ook allemaal erg luxe, mooie hotels!
    Prachtige foto van jou met Nathalie!
    Misschien toch nog wat geduld hebben met de iphone...hier ging hij het ook pas doen na een dikke week... laat hem goed drogen. Wie weet?

Enjoy!!

14. Jammer zeg van de iPhone. Wat weer een prachtig hotel. En heerlijk dat de reis zo goed georganiseerd is.

15. Wat een prachtige badkamer weer! Jullie treffen het wel qua hotels. En gelukkig zijn jullie toch met de boot gegaan, goed idee van die tas met kleding als kussen te gebruiken. Jammer van de iphone...

16. Ik ben weer helemaal up-to-date met jullie blog ( Petra leest overigens wel trouw dagelijks hoor ) en geniet weer van de prachtige foto's en al het eten wat er wel heel erg lekker uitziet. Goed om te horen dat Tom mag aanblijven, het gaan ook voor mij spannende tijden worden bij ditzelfde bedrijf....

De foto hierboven van jou samen met Natalie is echt mooi, en ik sluit mij bij de eerdere reacties van vandaag aan : je korte koppie staat reuzegoed ;-)

Nu maar hopen dat de wifi z'n stabiliteit blijft behouden, dan hebben we morgen weer een update :-)

Groetjes vanuit een inmiddels wat afgekoeld NL,
    Pieter & Petra

17. Wat geniet ik van de verhalen en foto's. Jeetje, wat een mooie reis is dit ook weer. Bijzonder om dit met z'n viertjes mee te maken. Nog heel veel plezier en mooie momenten voor de komende dagen gewenst. Groetjes van Ine.

18. heerlijk zo en de omgeving is zo mooi. genieten weer

19. Wat een mooie reis is het tot nu toe en wat een heerlijke luxe locatie met een hele mooie omgeving! Jammer van de telefoon , hopelijk doet de simkaart het nog wel, zou jammer zijn van de foto's!