zondag 5 juli 2015

Dag 13: Penang

Het ontbijt vanmorgen was behoorlijk uitgebreid en het was moeilijk kiezen van al het lekkers. Er stonden diverse gerechten op de a la carte lijst maar ik nam diverse soorten vers fruit waaronder frambozen.
Nathalie had French toast met chocoladesaus en kaneel gekozen van de kaart en Sebastian een wafel met chocoladesaus, room en bessen.
We zaten al om half 8 aan tafel want vandaag hadden we de laatste dag dat Dan ons mee zou nemen op een culturele excursie en hij wilde ons om half 9 op komen halen.

Omdat de kinderen liever wilden relaxen en zonnen bij het zwembad en het strand gingen Tom en ik samen met hem op pad naar Georgetown.
Georgetown is vernoemd naar koning George III van Engeland en heeft een koloniaal verleden. Vroeger was de stad o.a. de thuishaven van de Portugezen, Nederlanders en vooral de Engelsen.
Als eerste bekeken we Chinese floating houses en zagen kleurrijke markten en heel veel riksja's die klaar stonden voor de Chinese toeristen. We reden langs de haven waar we later deze week op de ferry moeten stappen naar Langkawi.

De volgende stop was Fort Cornwallis. We wandelden hier een poos rond en de temperatuur was nu al rond de 26 graden.
We maakten diverse foto's en stapten daarna weer in het koele busje om door Religious street te rijden. Hier stonden diverse kerken van allerlei geloven bij elkaar.

We gingen de Leong San Tong Khoo Kongsi tempel bekijken. Erg indrukwekkend met veel goud en beelden en Chinese lantaarns.

We reden verder naar de tempel Wat Chayamangkalaram. Deze fraai beschilderde Thaise tempel huisvest één van de grootste liggende boeddhabeelden ter wereld.
Aan de overkant van de weg lag een Birmaanse tempel. Op een gegeven moment hadden we zoveel verschillende beelden en offers gezien dat we het verschil niet meer zagen, haha.

Rond 12 uur waren we terug bij het hotel en Dan vroeg of ik een stukje in zijn gastenboekje wilde schrijven. We hadden dit boekje al zien liggen en we hadden al een kladje opgesteld die ik nu alleen maar even over hoefde te schrijven.
We hebben enorm genoten van zijn kennis en het was zo mooi om te zien dat hij zo trots is op zijn land. We vonden het alleen moeilijk dat we hem niets te eten of drinken aan konden bieden vanwege de ramadan maar zelf vond hij dit niet erg. We hadden deze reis ook zelf met een huurauto kunnen maken maar op deze manier reizen was wel erg relaxed en we hebben ervan genoten. Alle reserveringen waren overal goed geregeld en iedere keer stond hij op de afgesproken tijd voor ons klaar. We namen afscheid en hij ging naar huis, een rit van 5 uur naar Kuala Lumpur.

Tom en ik kleedden ons om en gingen de kinderen opzoeken die al de hele ochtend bij het zwembad hadden gelegen. We dronken een kopje espresso en gingen ook relaxen op de ligstoelen.
Het zwembad was heerlijk en ook diep, dat was fijn om te zwemmen. Ze kwamen water uitdelen en later spiesjes met vers fruit.

Om 3 uur maakten we gebruik van de afternoon tea met allemaal andere cakejes dan gisteren.
Terwijl ik ging rusten op de kamer gingen de anderen de straat op voor het hotel om te kijken of er leuke restaurants op loopafstand van het hotel lagen. Ze vonden het niet veel soeps en we besloten gewoon lekker in het hotel te blijven. We hebben geen zin om de laatste dagen nog een voedselvergiftiging of iets dergelijks op te lopen. De stoep is trouwens slecht te berijden met een rolstoel en omdat het zo warm is krijg ik het gauw benauwd van het lopen.

Om half 6 liepen we weer naar de gezellige bar om van de lekkere drankjes met hapjes te genieten. De drank bleven ze bijvullen en in no time hadden de mannen 3 pilsjes op en ik 2 glazen koele Chardonnay.
We wandelden naar het strand en gingen nog een klein hapje eten in het restaurant Spice Market. We kozen ervoor om buiten op het terras te eten, het was nog steeds 31 graden.
Tom en ik namen salad met seared tuna, Nathalie had zin in lasagne en Sebastian nam een biefstuk met truffelsaus.
Tom wilde graag de Grand Prix zien en we gingen op de kamers t.v. kijken en ik maakte het blog.
Dank jullie wel voor de reacties, erg leuk om te lezen.

1. Wat een leuke trip was dat weer voor jullie, en inderdaad een overvloed aan beelden en geloven, wel weer mooi om te zien dat dat dus wel allemaal vredig naast elkaar kan :)
    Ook snap ik dat de kids even lekker een dagje wilde relaxen...wat een weelde bij dat zwembad, en wat een luxe ook dat jullie het totale restaurant weer hadden afgehuurd :)

2. Wat een pracht en praal die tempels. Mooi om zo'n stukje cultuur te zien. En wat hebben jullie geboft met jullie gids. Fijn hoor zo iemand die stipt op tijd is. Heerlijk ook om even bij te komen in dat prachtige zwembad. Het hotel straalt echt luxe uit. Prachtige kamer en zo'n uitgebreid ontbijtbuffet. Echt genieten.

3. Weer een top dag. Even een relax momentje is natuurlijk ook niet verkeerd. Het ziet er allemaal schitterend uit.

4. Jullie uitstapje van vanochtend komt mij bekend voor. Ik heb dat toen met zo'n fietstaxi gedaan. Op een gegeven moment ben je idd wel klaar met al die tempels.
    Dat eten en het hotel ziet er echt super uit, zwijmel, zwijmel.

5. Wat een indrukken weer vandaag zeg....sommige tempels zien er voor ons wel een beetje kitsch uit volgens mij hahaha. En de kids lekker relaxen, geef ze eens ongelijk, heerlijk luxe allemaal. Super trouwens dat alles met jullie gids zo goed gegaan is, dat is natuurlijk ook maar afwachten.
    Nou geniet lekker verder, maar dat gaat helemaal goed komen!!

6. Wat een mooie dag!
    En dan elke morgen dat lekkere ontbijt wat voorbij komt en ik hier met een peperkoekje zit te lezen:)
    Hadden de kids achteraf geen spijt dat ze niet mee waren geweest.
    Na het zien van alle mooie foto's.

7. Nou dat was een mooie culturele dag en dan lekker bijkomen van alle indrukken bij een supermooi zwembad, heerlijk hoor. De kinderen hebben zich ook prima vermaakt en lekker gerelaxed.

8. Mooie dag weer met al dat pracht en praal in de tempels. En wat worden jullie verwend in dit hotel. Ziet er allemaal even goed uit.

9. Jeetje, wat een prachtige foto's Anita, echt geweldig! Relaxen hoort er ook bij, dus ik geef de kids groot gelijk, dagje chillen, heerlijk! Erg benieuwd weer naar het vervolg....gr Esther

10. Wat een heerlijke dag weer, en dat eten ziet er ook weer zalig uit. En nog even heerlijk relaxen bij het zwembad, zalig!

11. Geweldig dat we ook kunnen mee genieten door de hoeveelheid foto's. Zo krijg je als lezer echt een goede indruk van het land. En ik blijf toch ademloos naar dat resort kijken zeg. Caroline