dinsdag 7 juli 2015

Dag 15 - Penang

Ten eerste willen we iedereen bedanken voor alle leuke reacties op het blog en op facebook.

Vandaag gingen we rond half 10 ontbijten en de obers herkennen ons al en weten wat we willen drinken. We bestelden allemaal een andere eisoort van het menu, gekookt, gebakken, roerei en een omelet.
Nathalie wilde al gauw zonnebaden en liep naar het zwembad om een hutje te regelen met wat ligbedden in de schaduw voor mij.
We deden rustig aan, het was echt een dag van alles mag en niets hoeft.
Bij het zwembad gingen we lezen, zwemmen en later in de middag wandelden we een stukje langs de zee. Maar deze was zo ruig, de golven sloegen op het strand.

Er kwam 's middags een grote delegatie aan van Herbalife en het was grappig om alle voorbereidingen hiervoor te zien.

Omdat we morgen al om 7 uur opgehaald worden voor de ferry overtocht naar Langkawi (van 8.15 uur) reed Tom even heen en weer met een taxi naar het ferry ticket bureau om alvast de boot tickets op te halen. Dit hadden we zondag al willen doen met de excursie maar helaas was ik toen de bevestiging vergeten mee te nemen. Nu hebben we iets minder stress morgenochtend.
Nathalie en Tom gingen even de straat op om bij de apotheek neusspray te halen. Verder is er hier in het plaatsje Batu Ferringhi niet zo veel te beleven op loopafstand. Je hebt dan eigenlijk een huurauto nodig.
Natuurlijk maakten we gebruik van de afternoon tea en later van het cocktail uurtje met lekkere hapjes.

Omdat Sebastian een hele poos geleden al een vakantie met zijn vriendin Hannelore geboekt had naar Italië, hadden we voor hem een vlucht terug naar Nederland geboekt vanaf Penang naar Amsterdam. Hij kan donderdag dan ook de diploma uitreiking van Hannelore bijwonen en gaat daarna samen met haar op vakantie.
Vanavond werd hij opgehaald met een taxi en naar het vliegveld in Penang gebracht. Vanaf Penang vliegt hij naar Singapore en dan door naar Amsterdam. Tom reed even mee om hem uit te zwaaien op het vliegveld. Wij namen afscheid van hem in het hotel.

Bij het hutje op het strand gingen Nathalie en ik genieten van een heerlijke Pina Colada terwijl we wachtten op de zonsondergang. Het was Happy Hour, dus alle drankjes halve prijs.

Pina Colada

Op de kamer pakten we wat spullen bij elkaar en toen Tom terug was van het vliegveld gingen we terug naar het strandhutje om een hapje te eten. Nathalie had pita brood met lamsvlees en knoflooksaus, Tom saté met pindasaus en ik een Steak sandwich op ciabatta brood.

Als afsluiter moesten we natuurlijk nog een keer in bad op het balkon. Dit is een foto van eerder deze week.

1. Heerlijk zo'n dagje genieten bij het prachtige hotel. Het blijft een genot om naar de mooie foto's van dit hotel te kijken. En wat ziet het eten er toch weer goed uit. Heel goed ook dames dat jullie happy hour hebben meegepikt. Heerlijk genieten van lekkere drankjes. En geweldig in bad op het balkon. Wie wil dat nou niet?

2. Wat heerlijk luxe zo'n bad op het balkon.
    Ik zie dat er kwallen in zee zitten, hoop niet dat jullie daar last van hebben.
    Have fun!

3. Wat een luxe allemaal, heerlijk om zo te genieten aan het strand, en al helemaal om te snullen van al dat mooi opgediende eten, het ziet er allemaal weer schitterend uit!
    Geweldig dat bad op je balkon, hoe relaxed is dat!

4. Lekker genoten van alles en geen druk schema. Lekker dat bad op het balkon, wat een luxe toch!

Enjoy!!

5. Wat een heerlijke relax dag. Beetje zonnen,eten,drinken,in bad. Zou je zo aan kunnen wennen toch ?

6. Heerlijk zo'n " niks" dag....die horen er op vakantie echt wel bij. Na het bordje over de kwallen neem ik aan dat je ook niet echt de zee in wilt hahahaha hoge golven of niet!! Overigens....doe mij ook zo'n Pina Colada hhmmmmm

7. Genieten hoor zo'n heerlijke relax dag. Mooi gezicht die ruwe zee. Leuk dat jullie zo verwend worden in hetvhotel met al die lekkere hapjes en cocktails. Have fun!

8. Wat een heerlijke dag, en die Pina Colada ziet er echt heerlijk uit!

9. Lekker hoor zo'n dag niks doen is ook vakantie hoor! Wat ziet die de zee er mooi uit met die hoge golven.
    PinaColada mmmmm!!

10. Nou ik zou hier nog een extra weekje bijboeken.
    Wat ziet het er geweldig uit daar,het uitzicht en dan dat bad op het balkon.
    Ik geniet al van het lezen van je blog laat staan dat je daar bent...
    Nou geniet er nog ff

11. Weer heerlijk bijgelezen. Lekker hoor zo'n niks doen dag. Al is dat niets doen heel betrekkelijk want jullie zijn heel erg aan het genieten van elkaar en de omgeving. Prachtige herinneringen aan het maken van een super vakantie. Het spat echt van je blog af!!

12. Fijn zo'n relaxdag, dat heb je ook echt nodig tussendoor!

13. Wat een prachtige reis maken jullie!! De strandfoto's zijn ook echt mooi!
    geniet er nog lekker van, en ik ga je ook even zoeken op fb:)

14. Heerlijk ontspannen dag met heel veel lekkers om te eten en te drinken! Wat een mooie omgeving, die straatlt ook de rust uit! Ben benieuwd naar morgen! Genieten maar weer!