zaterdag 11 juli 2015

Dag 19 - Langkawi

Rond 7 uur vanmorgen onweerde het en het regende heel hard. Ik werd er wakker van en keek even naar buiten, het was erg mistig.
Uiteindelijk stonden we om 9 uur op en de zon was al weer tevoorschijn gekomen.
Het was een stuk rustiger bij het ontbijtbuffet omdat er gisteravond 3 bussen met Chinezen vertrokken waren. De bediening kwam vragen of alles naar wens was en of we nog iets speciaals wilden. Eerder in de week stond er gerookte zalm bij het buffet en vandaag niet, op ons verzoek kregen we dit aan tafel gebracht. Wat een service, smullen maar.
Ik liet een wafel bakken en Nathalie een omelet met kaas.
Nathalie had zich op de kamer al ingesmeerd met zonnebrand en liep direct door naar het zwembad. Tom en ik gingen nog even terug naar de kamer en zagen vanaf het balkon een aantal Hornbills in de bomen naast ons. Ze lijken wel een beetje op toekans.
 Tom wilde de pier wel eens op wandelen om daar vandaan foto's te maken, dus zo gezegd zo gedaan.






We gingen lekker op de zonnebedjes liggen onder een parasol en doken zo nu en dan het water in.
 

De toiletten bij het zwembad zijn ook zo netjes, dat zie je niet veel bij buitenzwembaden. Er is zelfs airco en net als in Amerika hangen hier ook papieren beschermers voor de wc-bril.

Net als in het vorige hotel ligt ook hier een enorm boekwerk met allerlei massages die je kunt reserveren in de spa.
Nu weet ik niet zo goed welke geschikt is voor mijn rug en nek want ik moet natuurlijk geen last krijgen na een massage en zeker niet een dag voor we gaan vliegen. Maar een pedicure behandeling vind ik altijd wel heel erg fijn. We boekten een Heavenly spa pedicure met massages, pakkingen en mijn nagels zouden gelakt worden. De hele behandeling zou 75 minuten duren. Met een golfkarretje werd ik naar de spa gebracht want deze lag wel een eindje bij de lobby vandaan.



Ik werd ontvangen met warme kaneelthee en een hot towel en mocht een kleur nagellak uitkiezen. Daarna werd ik meegenomen door een Indonesisch meisje naar een behandelkamer waar eerst mijn voeten gereinigd werden met een soort sinaasappelpulp en daarna moest ik op een bed gaan liggen terwijl zij de behandeling deed. Echt genieten met rustgevende muziek op de achtergrond.


Tom en Nathalie waren een aardbeien smoothie wezen drinken en later dronken we op de kamer fris met wat zoutjes erbij. We genoten op het balkon van de vele dierengeluiden.


We hadden een reservering gemaakt bij het restaurant Tide omdat je daar zo leuk zit met uitzicht op de zee. Het was een heerlijk stekkie om te eten en we genoten volop van onze laatste volle avond in Maleisië, de service is er ook heel goed.
Tom en ik bestelden een schotel met twee verschillende soorten kreeft, mosselen, garnalen en kokkels. We kregen er garlic bread en een salade bij. Nathalie had zin in sirloin en alles smaakte verrukkelijk.




Nadat we gegeten hadden liepen we naar de bar Breezes om daar een espresso te drinken. Nathalie nam wat ijs toe en ik een lemon-lime pie.


Hier volgen nog een paar foto's omdat we er geen genoeg van kunnen krijgen, hihi.




Op de kamer gingen we de finale van de dames finale Wimbledon kijken.

Morgenavond worden we om half 7 bij het hotel opgehaald voor onze terugvlucht vanaf Langkawi naar Singapore. We mogen extra lang op de kamer blijven dus dat is wel erg fijn.
We hebben echt het idee dat we heel lang weggeweest zijn. De vakantie is aan alle kanten geslaagd en we hebben met volle teugen genoten van deze droomreis.

14 opmerkingen:

  1. Een droomreis was het zeker, de foto's zijn weer prachtig en het eten.......lijkt me heerlijk!!
    Alvast een hele goede reis terug en heel erg bedankt dat we net jullie droomreis mochten meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tot op het laatst moment mega aan het genieten....het is jullie zo gegund!! Wat een super reis zeg.... Alvast een hele goede reis terug....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hebben jullie een mooie reis gemaakt, super!! Ik heb weer met erg veel plezier meegelezen. Goede terugreis!! Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad een hele geslaagde vakantie, wat een schitterende plekken hebben jullie gezien en wat ziet alles er mooi en luxe uit.
    Dit neemt niemand je meer af, en daar kun je ook nog een lange tijd op teren!
    Heerlijk nog een volle dag te gaan en daarna de lange reis terug, ik wens jullie een soepele vlucht en ontzettend bedankt voor het mogen meegenieten van al het moois wat deze landen te bieden hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een waanzinnige vakantie hebben jullie gehad, kan me zo voorstellen dat je er eigenlijk nog wel een paar daagjes aan wilt plakken;-) Die spa is ook heerlijk, lekker relaxed.
    En dan het eten, dat ziet er toch allemaal ontzettend lekker uit!
    Bedankt alvast voor het meelezen en alvast een goede terugreis!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WoW wat is dit puur genieten zeg.
    En dan een heerlijke relax behandeling.
    Ben best jaloers hoor...
    Wat hebben jullie een geweldige reis gehad en mede door het mooie blog en prachtige foto's.
    Hebben wij ook genoten.
    Alvast een goede terugreis

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fantastische reis hebben jullie beleefd. Op de bootreisjes na heeft het jullie gelukkig ook allemaal mee gezeten. Maar ja, ook de bootreizen leveren achteraf weer mooie verhalen op. Ik heb ontzettend zitten meegenieten. Jullie hebben echt in de mooiste hotels gezeten en heerlijk gegeten. Ik heb inmiddels een heel ander beeld van dat stuk van de wereld dankzij jullie verhalen en prachtige foto's. Jullie zullen heel wat foto's gemaakt hebben. Dat wordt heel lang nagenieten. Dank je wel dat ik weer zo mocht meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige reis hebben jullie gehad! En deze dag was ook weer top, wat een verwennerij met de pedicure, en heerlijk relaxen aan het zwembad, heerlijk om de vakantie mee af te sluiten.
    Volgens mij zijn jullie al onderweg, of zelfs al thuis, maar goede terugreis en alvast veel dank voor dit verslag, heb er van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kan me alleen maar aansluiten bij de vorige reacties, het was een superreis waarin jullie met volle teugen hebben genoten! Hartstikke bedankt voor het meekijken in dit stukje van de wereld. Ik wens jullie een fijne terugreis!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jongens wat een mega fraaie reis hebben jullie gemaakt, echt elke dat hebben jullie het top gehad en super veel gezien. Hier kun je alleen maar van genieten, ook wij :-)

    Een hele goede reis terug en bedankt voor het super mooie avontuur!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige foto's, en dat zwembad....ik zou er zo in willen springen! Wat een reis zeg, echt heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Joh wat een topvakantie. Zoveel gezien en gedaan. Het leek ook erg lang. Maar wat een supervakantie. Staat ook op mijn lijstje hoor dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aan de foto's te zien hebben jullie een geweldige vakantie gehad, echt prachtig Anita en wat kun je toch mooi schrijven. Welkom thuis en tot snel. groetjes femmie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Welkom thuis ,en wat een mooie bijzondere reis hebben jullie gemaakt, een reis om nooit te vergeten,! Thea
    Home sweet home! Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt. Ik heb ook genoten van jullie verhalen en foto`s. Anja
    Wat een onwijze mooie foto's en wat een leuke kids!!! Miriam

    BeantwoordenVerwijderen