woensdag 1 juli 2015

Dag 9: Taman Negara

Vannacht waren we allemaal wakker geworden van het heftige onweer dat los barstte. Er zaten enorme knallen bij en het regende keihard. Om 5.30 uur werd er vanaf de andere kant van de rivier weer gezongen en geroepen via een minaret.
Na het douchen en aankleden gingen we om half 9 ontbijten. Er stond een soort verdund sinaasappelsap maar ik had ergens gelezen dat je verse jus d’orange kon bestellen en dat deden we ook. Er stond allerlei vers fruit en we roosterden wat boterhammen die we aten met roerei. Het was buiten een stuk aangenamer qua  temperatuur, de benauwdheid was uit de lucht. De manager vertelde dat ze erg blij waren met de regen van afgelopen nacht want het had al meer dan 3 weken niet geregend.


Om half 10 vertrok de trekking naar Bukit Teresek met aansluitend de canopy walk tour. Tom en de kinderen gingen met nog een aantal Nederlanders en Belgen met een gids op pad. De wandeling zou 3 uur duren dus ik bleef bij het huisje relaxen en genieten van de omgeving. De wifi was alleen beschikbaar in het restaurant maar ik had daar heel moeilijk bereik dus ik typte het verslag alvast en zocht de foto’s uit.
De dag begon wat frisser en met wat bewolking maar de zon liet zich al snel weer zien en het werd steeds warmer.
Rond kwart voor één waren ze terug en ze waren behoorlijk bezweet. De tocht was heel leuk geweest maar het had niets voor mij geweest met heel veel trappen en klimmen. 
Ze hadden veel uitleg gehad van de gids over de verschillende planten die in het regenwoud groeien en hoe de lokale bevolking hier gebruik van maakt, zoals het gebruiken van wilde gember als anti-insectenmiddel. 
Na het beklimmen van de Butik Teresek, een heuvel met een prachtig uitzicht hebben ze een canopy walk gemaakt via 7 hangbruggen over het oerwoud. die 30-40 meter hoog boven de grond hangen. Je loopt ter hoogte van de toppen van de bomen en kan op het woud neerkijken. 















Een vreemd soort insect





We gingen in de mini market een Magnum ijsje halen die we op aten op een bankje aan de waterkant en daarna gingen ze douchen. 
’s Middags gingen we met het pontje naar de overkant om de boottocht terug van woensdagmorgen 9 uur te bevestigen. 
Er gaat ook een busje terug en we hebben (mede door mijn rugpijn) nog even getwijfeld maar het varen met de longboat is zo’n aparte belevenis dit moeten we gewoon nog een keer meemaken. Wat de beslissing makkelijker maakte is dat op de terugweg we stroomafwaarts gaan en de tocht 2 uur in plaats van 3 uur zal duren. 
We dronken wat in het Floating Restaurant en Tom bestelde er een tuna sandwich bij en Nathalie een tosti.
De rest van de middag deden we rustig aan en lazen wat en keken t.v.




Tom en ik liepen het terrein nog even over en zagen dat het best groot is. Ik ben blij dat wij al zo vooraan in het park zitten want het was best een stuk lopen naar het laatste huisje. We zagen apen mango’s uit de bomen gooien en we zagen eekhoorntjes. Die zitten hier dus ook al. Het aantal creeping crawlers viel heel erg mee, net zoals het aantal muggen.

Rond half 6 gingen we al eten en het was totaal nog niet druk. De meeste mensen maken gebruik van het buffet wat vanaf 19.30 uur klaar staat. We bestelden weer de lekkere watermeloensalade met feta vooraf en Sebastian nam chicken wings. Als hoofdgerecht nam Tom Nasi Goreng, ik nam Mee Hoon, Nathalie pasta peperoni en Sebastian een pizza Rendang, met pittig vlees. De maaltijden waren behoorlijk spicy, behalve de pasta. Tijdens de tour hadden ze met verschillende mensen gekletst en nu kwamen we ze ook weer tegen. De meeste Nederlanders gaan, net als wij,  hierna ook naar de Cameron Highlands en daarna naar Penang en Langkawi.




Tom wachtte in verband met een reorganisatie op zijn werk, met spanning op een telefoontje. Hij zou te horen krijgen of hij zijn job kan behouden of niet. Gelukkig kreeg hij goed nieuws en gingen we er een lekker drankje op nemen bij de bar! De vakantie wordt steeds leuker. Tom nam een biertje en ik een cocktail "Beautiful feeling", een mix van sinaasappelsap, rum. bananen en limoensap.
Bij de bar liep een tapir rond, echt een enorm beest. Ik schrok er eerst van want ik dacht dat het een bruine beer was. Nadat hij wat rondgesnuffeld had bij het restaurant verdween hij weer de jungle in.


20 opmerkingen:

  1. Weer even bijgelezen, wat een mooie reis en dan nu ook nog goed nieuws, en een tapir op bezoek dit kan niet meer stuk. ENJOY!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat Tom goed nieuws heeft gehad, dat had anders een behoorlijke domper kunnen worden op jullie prachtige reis! Dus proost daarop! Ik kijk elke dag reikhalzend naar je verslag uit ! Veel plezier met z'n allen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie dag weer hoor, zeker met goed nieuws dat Tom zijn baan behoud. Die cocktail klinkt heerlijk en wat grappig een tapir als huisdier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig verslag weer.
    En met vooral goed nieuws voor Tom.super fijn.
    en inderdaad daar moet op gedronken worden!!.
    En jeetje wat een beest je zal m s'nachts maar tegen komen brrrr
    Succes morgen weer in de boot.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met het goede nieuws over de baan van Tom, kunnen jullie nog meer genieten. Wat een prachtig stuk natuur en een tapir, wat leuk. Onze zoon is jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige avonturen beleven jullie daar, dapper ook dat je de boottocht terug nog een keer gaat doen, lijkt me ook een aparte ervaring. Super voor Tom, dat hij gewoon 'mag' blijven werken, dan is een drankje inderdaad op zijn plaats!
    Ik geniet hier heerlijk mee, wat ziet dat eten er ook lekker uit zeg.

    Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat Tom zijn baan kan behouden. Dat viert toch een beetje lekkerder vakantie. Mooie tocht hebben ze gemaakt in het regenwoud. Een tapir in het echt en zo dichtbij. Heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Top dat Tom zijn baan kan behouden. Het is echt leuk om zo'n hele andere reis dan naar Amerika te maken.
    Wat grappig om een tapir te zien, en hij lijkt echt niet op een beer Anita.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Hannie, ik zag eerst alleen zijn kont in het donker toen ik aan kwam lopen ;)

      Verwijderen
  9. Gefeliciteerd Tom! Fijn om dit nieuws te krijgen. Dat daar op gedronken moet worden is logisch. Jouw drankje klinkt wel heel lekker Anita. En wat een prachtige tocht hebben de anderen weer gemaakt. De foto van Nathalie is echt een plaatje met dat uitzicht. En die tapir! Wat een beest zeg. Oh wat is dit toch een fantastische reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed nieuws voor Tom, gefeliciteerd! Wat is dit een bijzondere reis, zoveel moois alhoewel ik spontaan de rillingen krijg van die hangbrug. Wat een heerlijk eten en zo smakelijk op de foto gezet, dat is een hele kunst!
    Mooie spreuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie reis maken jullie en wat leuk dat ik hier ook van mee mag genieten! Wat een heerlijk nieuws voor Tom , lekker verder genieten van al het moois op jullie trip!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super trip is dit zeg, jullie zorgen er voor dat we hier een klein beetje het gevoel krijgen of we er een beetje bij zijn :)
    Schitterend die trail en aan de foto's te zien ook wel duidelijk dat dit voor jou niet was weggelegd helaas.
    Zalig eten, ik krijg er gewoon trek van en dan ook nog eens geweldig nieuws voor Tom met als cadeautje een Tapir op de borrel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja 1 juli was een zeer beladen dag......jouw man werkt dus bij hetzelfde bedrijf als mijn man en waar ik voorheen 22 jaar gewerkt heb :). Gefeliciteerd Tom!! Wat een ervaringen doen jullie op zeg....Ik kan me voorstellen dat je schrik Anita van die Tapir hahahaha dat is toch ietsjes groter dan dat we gewend zijn hahahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kicken om zo'n tapir in het echt te zien. Wel mooi zo'n tocht over de boom toppen, maar wat een raar beest in die boom (foto 12) is dat een soort vlinder in rust ofzo ?

    Feliciteer Tom van mij, jullie natuurlijk ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Wilco. Het is een of ander raar insect op de foto.

      Verwijderen
  15. Wat een prachtige dag weer! En verstandig dat je niet mee bent gegaan i.v.m je rug. Gelukkig blijven er genoeg andere dingen voor je over. En wat een fantastisch nieuws dat Tom zijn baan kan behouden, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Anita, ik heb vandaag alles gezien en gelezen van jullie mooie reis. Wij waren ook op vakantie in Italië... ook mooi, maar wat jullie beleven, prachtig hoor, wat hebben jullie al ontzettend veel moois gezien! Echt geweldig! Het lijkt mij heel vermoeiend wat jullie allemaal doen, voor jou zeker, petje af. En je nieuwe look staat prachtig, ik zou de pruik lekker in de koffer laten, veel beter met die warmte. Fijne vakantie nog allemaal! groetjes femmie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo familie,
    Jullie vakantie ziet er weer heerlijk uit en wat fijn dat Tom mag blijven!
    Geniet er nog van.
    Groetjes uit O'pae

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie dag weer! Echt geweldig! En wat een ontzettend goed nieuws van Tom! Gefeliciteerd! En wat een mooie afsluiter van de dag met die mooie dikke billen! Maar snap heel goed dat je schrok, zou zelf in de boom hebben gezeten ben ik bang.. Haha maar geweldig dat je dit in het echt kan zien ipv de dierentuin.. Echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen