dinsdag 23 juni 2015

Dag 1 - Vertrek Amsterdam

Directe vlucht met Singapore Airlines van Amsterdam naar Singapore.
SQ 323 - 11.15 uur - 05.55 uur aankomst op 24 juni.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nog nooit hebben we zo kort van te voren een vakantie geboekt maar de voorpret was er niet minder om. We hebben van 333 Travel veel informatie gekregen en hebben ons goed ingelezen in diverse reisgidsen.
Onze paspoorten zijn nog geldig en we hebben geen speciaal visum nodig voor Azië.
We hebben wel bij de huisarts Hepatitis A- en DTP injecties gekregen die worden aanbevolen voor reizen naar Maleisië.
Tijdens onze vakantieperiode is het Ramadan (donderdag 18 juni t/m vrijdag 17 juli 2015), maar ons is verzekerd dat toeristen, zeker in toeristische plaatsen. overdag gewoon kunnen eten en drinken in restaurants.
Op zondag 21 juni konden we al inchecken bij Singapore Airlines en de boarding passen printen.
333 Travel had op ons verzoek plaatsen in het vliegtuig geregeld, zo ver mogelijk naar voren in het toestel, en we hadden plaatsen gekregen vlak achter de business class.
We mogen 30 kg bagage per persoon meenemen, dus we hoefden niet echt koffer stress te hebben.
Tijdens het inpakken van de koffers maandag hagelde en onweerde het buiten en hierdoor kregen we des te meer zin in de vakantie.
Het is de eerste keer dat we op vakantie gaan terwijl we een huisdier hebben en moesten we een oppas zoeken. Gelukkig komt Hannelore op onze kat Ollie passen. Nathalie had hem het liefst meegenomen in de koffer.

Dinsdagmorgen gingen we om 6 uur richting Schiphol. We hadden een kleine file onderweg maar waren rond half 8 op de P3 waar we parkeerplaatsen geregeld hadden. Nadat we bij de bushalte alle koffers en de rolstoel uitgeladen hadden, parkeerden Tom en Sebastian de auto's en daarna reden we met de bus naar terminal 3.
Het inchecken bij Singapore airlines ging heel voorspoedig en ook bij de nieuwe controles stonden geen rijen en was het personeel opvallend vriendelijk.
We gingen een croissantje ham/kaas eten bij Bread, dit is een soort traditie. Ook pinden we Singapore dollars en Malaysian ringgit.

We hadden tijdschriften gekocht waaronder de Linda en daar zat een bonnetje bij voor een gratis Frappuccino bij Starbucks. Daar had Sebastian wel zin in. Bij de gate aangekomen was er nu geen controle meer en we zagen het toestel al staan (in de regen).
Het was een leuk gezicht om alle stewardessen aan te zien komen lopen in hun mooie traditionele kleding en op slippers. De stewardessen van de meeste andere maatschappijen lopen vaak op hoge pumps.

Omdat we met de rolstoel waren mochten we als een van de eersten aan boord en hadden mooie ruime plekken. In de bagage compartimenten was nog volop plaats natuurlijk.

De vlucht verliep goed en het was grappig om te zien dat we nu vooral over land vlogen i.p.v. over zee. De verzorging was super, heel vriendelijk personeel en de catering was goed. Eerst kregen we pinda’s met wat drinken en de keuze voor de lunch was beef, woknoedels of kip-kerrie. Tussendoor werd er vaak drinken uitgedeeld en kon je in de pantry chips, Twix, Toblerone of appels krijgen. Ook kregen we nog een tonijn sandwich.

Het was wel een lange zit, ruim 12 uur maar we vermaakten ons met films kijken, lezen en wat slapen. Ik keek o.a. de film “Second best exotic Marigold hotel”. Tijdens de vlucht bleef bijna de gehele tijd de cabine verlichting uit, raar voor een dagvlucht.

De laatste 2 uur begon ik wat ongemakkelijk te zitten en begon mijn rug wat op te spelen. Vlak voor de landing kregen we ontbijt geserveerd en we hadden roerei gekozen maar dat was niet zo lekker.

Heel vreemd om nu 6 uur later aan te komen dan de tijd in Nederland in plaats van 6 uur vroeger in Florida. Mijn rolstoel stond al klaar bij de uitgang van het vliegtuig.
We landden lokale tijd om 5.45 uur en het was nog pikdonker. Het Changi vliegveld was heel modern en alles zag er prachtig uit. Bij de paspoort controle was het uitgestorven, het was natuurlijk nog heel erg vroeg.

De koffers waren gelukkig allemaal meegekomen en nadat we naar het toilet geweest waren, zagen we onze chauffeur al klaar staan met een bordje met onze naam. We liepen met hem mee naar een busje en hij bracht ons naar het hotel.

Hier werden we vriendelijk ontvangen en eigenlijk zouden we pas om 14 uur op de kamer mogen.
We waren er nu om half 8 en gelukkig waren onze kamers al klaar. Sebastian en Nathalie kregen een kamer met twee eenpersoonsbedden en wij één met een kingsize bed, de kamers lagen naast elkaar op de derde verdieping. Dat was heel erg fijn want we wilden toch nog een paar uurtjes slapen en anders moesten we onze koffers opslaan en in onze warme kleding op pad.
We zijn in het Verre Oosten en zijn blij dat alles zo voorspoedig is verlopen.

1. Fijn jullie zijn er! Lekker gaan genieten, en fijn dat de reis soepel is verlopen! 12 uur in een vliegtuig is ook wel heel veel, dus snap best dat je op een gegeven moment van je rug last begon te krijgen. Fijne dag vandaag!

2. Zo gearriveerd, nu kan de pret beginnen. Wel fijn dat de vliegreis zo voorspoedig verlopen is.
    Have Fun!

3. Mooi dat jullie er zijn, en ik ben benieuwd naar jullie indrukken van Singapore, ENJOY!!

4. Gearriveerd. Op naar hele mooie nieuwe herinneringen zonder een enkele complicatie. Volg jullir graag.
    Ontzettend veel plezier toegewenst

5. Wat een fijne soepele reis. Jullie zijn er gewoon. Ik ben zo ontzettend benieuwd naar alles wat jullie gaan zien en meemaken. Onwijs veel plezier met elkaar!

6. Wauw, wat een reis, maar wel heel fijn dat je er in 1 ruk naar toe kan...Hoe leuk ook om lekker met je gezin te gaan genieten van al het moois en ik hoop dat jullie nog een paar culinaire verassingen op de foto zetten :)
    Heel veel plezier en ik lees gezellig mee!

7. Fijn jullie zijn er!!
    gelukkig is de reis goed gegaan,en nu maar lekker gaan genieten..

8. Fijn dat jullie er zijn en dat de reis goed is verlopen! Nu lekker genieten.
    En wat is Ollie mooi!
    Heel veel plezier.

9. Heerlijk, jullie zijn er! Veel plezier, we zitten er klaar voor!

10. Dat was een vlotte reis, twaalf uur is wel heel lang in een vliegtuig, maar dat is voorbij nu. Het genieten kan beginnen.

11. Jullie zijn er na een voorspoedige reis, nu genieten :-)

12. Wat een vlotte reis, lekker uitrusten en dan op pad! Lekker dat je haar weer is gegroeid, pittig koppie!

13. Heerlijk dat jullie er zijn en dat de vlucht zo goed is gegaan. Nu lekker gaan genieten van alle moois en van elkaar!

Enjoy!!

14. Mooie vlotte reis. Kon niet wachten tot jullie vakantie zou beginnen want het is heerlijk om het reisverslag weer mee te lezen. Geniet met zijn vieren !

15. Heerlijk jullie zijn er en nu kan je droomreis beginnen......Geniet!!

16. Ja gearriveerd! Ik ben zo benieuwd naar alle verslagen :)

17. Sorry, ik heb heel jullie blog niet gezien, vandaar dat ik nu pas begin te lezen. Ik heb me gelijk aangemeld voor de updates.

Lekker dat de reis vlotjes is verlopen. Bread is ook een vast punt bij onze reizen via Schiphol.
    Het eten aan boord ziet er goed uit.
    Heel veel plezier tijdens deze vakantie.