maandag 29 juni 2015

Dag 7 - Kuala Lumpur

We hadden afgesproken met de kinderen dat we om 9 uur gingen ontbijten. Dit keer aten we pancakes, gevulde omeletten met knapperig bruin brood en allerlei vers fruit. Het personeel is ontzettend vriendelijk en we hebben het enorm naar onze zin in dit hotel.
Er lopen hier natuurlijk veel mensen met mooi zwart haar en vooral de vrouwen hebben vaak lang haar. Ik voel me zo nu en dan wel ontzettend opgelaten en bekeken met m'n korte grijze koppie en merk regelmatig dat mensen over me praten. Ik heb mijn pruik wel meegenomen maar die is nog niet uit de koffer geweest. Dat is veel te warm, vandaag zou het maar liefst 37 graden Celsisus worden.

Tom ging met de kinderen in een taxi naar Batu Caves op zo'n 10 km buiten de stad.
Omdat je om de grot te kunnen bekijken een lange trap moet beklimmen met 272 treden bleef ik in het hotel. Dat gaat me echt niet lukken. Ten eerste kan ik dit niet in verband met mijn rugpijn maar ten tweede zou ik het dan behoorlijk benauwd krijgen.

Gelukkig hebben ze veel mooie foto's gemaakt zodat ik toch een goede indruk kon krijgen.
Batu Caves is de heilige plaats (grot) van de Hindoes in Maleisië en de grot is 400 meter lang en 100 meter hoog. Het tempelcomplex bestaat uit drie gedeeltes en een paar kleinere. 
Er lopen veel apen (Makaken) rond die uit zijn op voedsel en gewend zijn aan mensen. Je moet goed op je tas letten want ze zijn behoorlijk agressief.




Er staat hier een 43 meter hoog beeld van Lord Murugan.





Om de tempel in te gaan had Nathalie een omslagdoek gepakt die ze om haar benen kon doen.












Intussen had ik in het hotel wat foto's gemaakt van het zwembad bij de sky bar en heb wat op de laptop zitten spelen.



Toen ze eenmaal weer terug waren gingen we koffie drinken bij het koffietentje beneden bij de hal. Het was heel benauwd vandaag en de lucht was heiig. Op maandag is het visitor centre van de Petronas Towers gesloten dus ik ben blij dat we gisteren de excursie gedaan hebben. Bovendien zou het zicht vandaag een stuk minder geweest zijn.

's Middags namen Tom, Nathalie en ik de taxi naar Chinatown om daar nog rond te kijken. Sebastian bleef liever op de kamer om te chillen. Er waren een boel leuke kraampjes waar ze allerlei souvenirs, tassen, kleding, eten en sieraden verkochten.


We kwamen terecht in een kakofonie van kleuren, geuren en ik heb nog nooit zoveel kraampjes bij elkaar gezien waar je alleen maar nep horloges en nep tassen kunt kopen, echt bizar!
Uiteindelijk liet Tom zich ook verleiden tot het kopen van een echt "nep" Rolex horloge voor maar 25 euro. Eerst afdingen, dan weglopen, nog meer afdingen, leuk spelletje.




Hierna liepen we naar het Onafhankelijkheidsplein dat gisteren afgesloten was. Het was bloedheet en we dronken veel water. Onderweg zagen we het textiel museum, het muziek museum en een art gallery.


Textiel museum


muziek museum






We hielden een taxi aan om terug naar het hotel te rijden. We hadden een zeer spraakzame taxi chauffeur die goed Engels sprak. Hij vertelde over de Ramadan en wij vroegen of hij het niet moeilijk vond om te werken en niet te eten of te drinken. "No, its only for 4 weeks" antwoordde hij, en hij was niet anders gewend. Pas na zonsondergang, vanavond om 19.25 uur mogen ze eten. Hij kwam zelf uit Penang en gaf nog wat tips om daar te bezoeken en waar te gaan eten.
Op de kamer gingen we douchen want we waren zo verhit en daarna even bijkomen en lezen.
Vanavond zijn we gaan eten bij Chili's die zich boven in de shopping mall bevindt. Er stond een enorme rij mensen te wachten maar toen we vroegen hoe lang de wachttijd was, konden wij direct aan tafel. Al die mensen stonden te wachten tot ze om half 8 konden beginnen met eten. Er was een speciaal Ramadan menu, echt grappig om dit eens mee te maken. Op een gegeven moment gingen ze wel al aan tafel zitten om het menu te bestuderen en kregen ze per persoon 2 dadels uitgedeeld.

Wij aten nacho's met spinach dip en namen allemaal de Fajita's, wij Mushroom Jack met kip en Sebastian Fajita's trio, met kip, biefstuk en garnalen. Net of we even in Florida waren, mmm.




Toen wij naar buiten liepen was de rij verdwenen en zaten alle mensen binnen te wachten tot het tijd was om te gaan eten. 
Ook in de food courts zaten heel veel mensen al met borden vol eten voor hun neus te wachten tot ze mochten beginnen met eten. Ik heb nog nooit zoveel vrouwen met hoofddoekjes op gezien.
We gingen nog even winkelen in deze mooie mall.
Sebastian kocht voor z'n vriendin Hannelore een mooi cadeau omdat ze met succes afgestudeerd was.


Op de kamers gingen we spullen uitzoeken die we mee wilden nemen naar het hotel in het regenwoud want het is niet handig om met grote koffers te gaan zeulen. We kunnen de koffers in de auto achterlaten bij de gids. Ik ben heel erg benieuwd wat we allemaal gaan beleven.
Kuala Lumpur vinden we een leuke stad, heel anders dan Singapore. 
Singapore is net het New York van het Oosten met zoveel westerse dingen.
Kuala Lumpur is veel meer Aziatisch en al die verschillende culturen is interessant om mee te maken.


21 opmerkingen:

  1. Wat een imposante, overdonderende omgeving waar jullie fantastische foto's van hebben gemaakt. Meer superlatieven heb ik niet, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn inderdaad heel wat traptreden. Prachtige foto's. En even lekker op zijn Amerikaans eten bij chii's ,heerlijk. Ben zeer benieuwd naar het regenwoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig verslag weer! En verstandig om niet al die treden te doen. En eten bij Chili's, lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou als eerste even een complimentje voor jou Anita ik vind je korte koppie je geweldig staan.
    En zo knap dat je deze reis maakt ondanks alles.toppie.
    En wat een mooie dag weer zo leuk China town en wat een prachtige foto's.
    En hoe is het met Sebastián z'n telefoon doet ie het weer??
    Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In een woord WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's! Kan me niet voorstellen dat mensen dit niet willen zien in het echt! Die pruik lekker in je koffer laten zitten hoor, veel te warm, korte koppie staat je prima, echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw!! Ik ken jullie niet persoonlijk, maar heb door de blogs wel een beetje t gevoel alsof jullie inmiddels goede kennissen zijn. Per toeval op jullie blogs gestuit bij de voorbereiding van onze Amerika reis. Jaren geleden in Verre Oosten geweest, maar wij waren toen, 20 jaar terug, niet enthousiast. Jullie blog leidt nu tot twijfel ��. Zittend op de bank (zucht ��) kei mee aan t genieten van jullie reis. Dank daarvoor. Veel plezier nog met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat hebben jullie al ontzettend veel moois gezien! Echt geweldig! Het lijkt mij heel vermoeiend wat jullie allemaal doen in die hitte met de hoge luchtvochtigheid! Petje af hoor! En dan ook nog zo trouw je blog bijhouden... Veel plezier met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb weer even bijgelezen en wat is dit waanzinnig gaaf en wat een mooie foto's. Die wiebelende Petronas-Tower, dat had echt wat voor Petra geweest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik val in herhaling maar wat een bijzondere dingen zien jullie toch. En zo kleurrijk. Heel apart zoals de bevolking zit te wachten tot ze op hun bord eten mogen aanvallen. Maar ook wel heel leuk om dit van zo dichtbij mee te maken. En ik zou die pruik met deze warmte lekker in de koffer laten. Je bent wie je bent, een heel stoer wijf die onwijs aan het genieten is👍

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En alweer Wauw...wat een enorme trap, ik heb zo het idee dat de spieren je been uit knallen en dat bij die temperaturen pfft!
    Ik sluit me totaal aan bij Son, je bent wie je bent, het is warm zat dus hoofd omhoog en schouders recht en lekker doen waar je zin in hebt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een bijzondere reis maken jullie zeg, prachtig! Ik zou lekker die pruik in de koffer laten, dat is toch veel te warm met die temperaturen daar, wees je gewoon jezelf en laat ze maar kijken, wel petje af voor je hoor Anita! Lekker verder genieten met je gezin! Spannend naar het regenwoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik sluit me graag aan bij de dames voor me....laat ze denken wat ze willen!! Niemand kent je verhaal en weet wat voor een stoer en dapper mens je bent. Buiten dat.....dat kort koppie staat je inderdaad goed!! Weer een dag met veel indrukken en ik denk dat dat er nog veel meer worden.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige reis maken jullie, schitterende foto's geven ons ook een mooi beeld van Singapore en Kuala Lumpur. Ik ben zeker ook benieuwd naar de rest van jullie avonturen. Je ziet er super goed uit Anita, laat dat voorop staan, je bent toch maar mooi in Azië, dat is wat telt!

    Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een feest der herkenning zijn de foto's uit Kuala Lumpur. De klim naar Batu Caves kan ik me nog goed herinneren, was drijf toen we eenmaal boven waren en dan al die apen, vond ze doodeng!! Geniet weer enorm van je blog.. Dikke knuf, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou met de foto's ben je er toch een beetje bijgeweest. Al die apen lijken me wel een beetje eng hoor.
    Enne.... laat de mensen maar kijken, het korte koppie staat je "kittig" hoor! Het is toch prachtig dat je zo'n mooie reis met je gezin kunt maken, heerlijk van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Da's tenminste een trap... Die selfie van Sebas geniaal. Dat stukje over Chili's heb ik overgeslagen en niet gelezen.
    Geintje. Al een heleboel gezien en gedaan. Veel plezier verder en de groetjes allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind je korte grijze koppie juist ook echt leuk staan. Ik hoop dat alle positieve reacties je zullen overtuigen. En wat een mooie reis maken jullie jammer dat je er niet bij kon zijn maar het eten was weer lekker. Veel plezier nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een fantastische reis maken jullie! Echt genieten zo met elkaar. Doen wij hier op afstand ook van de prachtige, kleurrijke foto's die jullie maken. Anita, je korte haar staat prima, laat ze maar denken en kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is echt een mega trip, het is echt genieten van achter de laptop..!!
    Kun je nagaan in het echt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik geniet van je reisverhaal Anita...jullie weten opnieuw hoe je herinneringen moet maken. Geniet met hoofdletters! Marlies

    BeantwoordenVerwijderen