woensdag 24 juni 2015

Dag 2: Aankomst Singapore

Aankomst op de internationale luchthaven van Singapore. Hier staat een lokale gids te wachten voor de transfer naar het hotel.
Rendez vous hotel
De rest van de dag is ter vrije besteding.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Woensdagmorgen gingen we allemaal nog proberen wat te slapen en we wilden om 11.30 uur op pad.
Het was heerlijk even languit te kunnen liggen en om te douchen na de lange vlucht. We deelden de koffers opnieuw in, zodat ieder z'n eigen koffer had. Daarna gingen we voor een laat ontbijt naar een Delifrance die een filiaal in het hotel heeft. We aten lekkere croissants met een kop thee.
Daarna liepen we naar buiten, naar Orchard Road. Dit is een bekende winkelstraat en ligt naast het hotel.

We liepen deze mooie winkelstraat een heel eind af en vonden het op 5th Avenue in New York lijken. We zagen veel luxe winkels  waaronder Abercrombie & Fitch,  Prada, Louis Vutton en Amerikaanse restaurants zoals Outback, Chili’s, Hard Rock Café en Tony Roma’s.
Er zijn veel overdekte shopping malls aan deze straat en de een was nog mooier en groter dan de ander, met soms nog een aantal verdiepingen onder de grond.

Het was ontzettend warm, rond de 35 graden en heel benauwd. Het was echt afzien voor ze om mij te duwen in de rolstoel want de straten waren niet gelijk en zo nu en dan behoorlijk heuvelachtig. Toen we een Coldstone zagen konden we de verleiding niet weerstaan om een ijsje te gaan eten.
We zagen ook de zogenaamde Hawker stalls waar je voor weinig geld heel lekker kunt eten, misschien gaan we die ook nog proberen.

Daarna liepen we naar een metrostation om met de metro naar de botanische tuin te gaan. De metro was zo schoon en ook de gangen onder de grond waren totaal niet smerig.
Met een rolstoel kom je heel makkelijk met de lift bij de treinen en er zijn speciale rolstoel plaatsen.
Het park was heel  mooi en we wandelden een heel stuk langs prachtige bomen, planten en bloemen.
Er liepen diverse bruidsparen die werden gefotografeerd. Het park deed ons denken aan Central Park maar het was er een stuk rustiger en groener.

De hele stad doet Engels aan. De auto's rijden links, er rijden dubbeldekkers. Iedereen spreekt Engels en je hebt er Engelse stopcontacten. Dit opschrift vond ik grappig met al die vertalingen.

Op een terras gingen we even wat drinken want het was zo heet.
In plaats van de metro liepen we nu weer terug naar Orchard road om op zoek te gaan naar een restaurant.

Na verschillende zaken bekeken te hebben, want er is zoveel keus, gingen we eten bij een Japans buffet restaurant, Kiseki. Hier waren we de enige “blanke” mensen, er zaten heel veel Japanners maar ook Indonesische mensen.
Dus dan zou het wel goed zijn dachten we.
We hadden een tafel bij het raam met een geweldig uitzicht en smulden van allerlei lekkers, zoals sushi, miso soep,  garnalen en zalm, Japanse fondue, sateh en nog veel meer. Na al dit lekkers kon je ook nog langs het dessert buffet.
Het was dus inderdaad goed en we hebben lekker gegeten.

Hier vandaan liepen we terug naar het hotel en het was nog steeds warm. Onderweg kochten we water en bier en de kinderen gingen nog even lekker zwemmen.  Ik begon aan het verslag en vind het tijdsverschil nog erg wennen.

1. Dat ziet er allemaal prima uit, ik bedoel het eten:)
    Lijkt me ook wennen, vooral de warmte, maar alles beter dan de kou in NL!
    G

2. Een mooie dag met geweldige shopping mogelijkheden ..
    De botanische tuin en het eten zien er geweldig uit!!

3. Het is inderdaad allemaal erg mooi en schoon, en wat een heerlijke eerste dag hebben jullie er op zitten, het begin is er :)

4. Heel herkenbaar allemaal voor mij. Je verdwaald zowat in die grote shoppingmalls daar.
    Heb je nog gezien dat er bordjes bij de metro staan dat je een boete krijgt als je daar iets eet?
    Echt raar zo'n jetlag "de andere kant op" nu wordt je 's ochtends pas laat wakker i.p.v vroeg.
    Have fun!

5. Mooi die botanischtuin. De warmte zal wel ff wennen zijn, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
    Het eten ziet er lekker uit, goeie keuze!

6. Het ziet er allemaal erg mooi uit, wat een shop en eetmogelijkheden! Ben je wel even mee bezig als je daar ook een overzicht van zou maken :)
    ENJOY!

7. Coldstone.....het moet niet gekker worden hahahaha. Wat een heerlijke dag en het lijkt me inderdaad gek om naar de andere kant vliegen. Ben zo benieuwd naar jullie verdere avonturen.
    Have Fun!!

8. Haha, ben je eindelijk in Azie kom je alsnog Coldstone tegen! Lekker vertrouwd dus..... We lezen weer gezellig mee, have fun!!

9. Maak me gek coldstone mmmm.en wat een prachtig park.
    Wat een heerlijke dag,mooie foto's ook .
    Geniet ze

10. Fijn om weer met jullie mee te kunnen lezen. Veel plezier ziet er allemaal goed uit en wat een uitzicht... Mooi hoor.

11. Een vice versa jetlag, dat is idd vreemd. Maar jullie zijn al goed bezig, ik vind het weer heerlijk om mee te lezen, ook weer eens wat anders dan Florida ;) have fun !

12. Wat leuk zeg, al die Amerikaanse restaurants daar, en ook nog een Coldstone. Prachtig daar zeg. Kan me voorstellen dat je moeite hebt met het tijdsverschil. Wel heerlijke dag om mee te beginnen. Geniet ze verder!

13. Zie nu pas jullie verslag, heel veel plezier!
    gr. Ina

14. Het is dat jullie echt in het oosten zijn ,want het doet allemaal nogal Amerikaams aan! Mooie malls en die prachtige tuin, beautiful! Alleen die vochtige warmte is even wennen, maar dat komt vast goed! Lekker genieten!

15. Het ziet er allemaal super uit, inderdaad erg schoon en wat een prachtige botanische tuin. Lekker gegeten en een ijsje gaat er altijd wel in met die temperaturen.

Enjoy!!

16. Fijn om te lezen dat jullie een goede reis hebben gehad! En wat hebben jullie al veel gedaan die eerste dag en dat na zo'n lange vlucht! Veel plezier, geniet ervan!

17. Wat heerlijk dat jullie er zijn en echt een heel andere wereld!

18. Ben je in een heel ander land dan Amerika ga je toch lekker je ijsje eten bij Coldstone haha. Wat ziet het er mooi uit. En die shoppingmalls ,prachtig.

19. Hé wat leuk. allemaal bekende dingen voor ons. De lekkerste saté die ik ooit heb gegeten was bij één van de hawkerstalletjes in Singapore, met overheerlijke kokosnootwater.

20. Wat een geweldige dag hebben jullie beleefd, shopping malls , orchid gardens en lekker eten.
    En dan ook nog heerlijk weer erbij, wat wil je nog meer.