zaterdag 27 juni 2015

Dag 5 - Singapore - Kuala Lumpur

We hadden de wekker gezet op haf 6 en nadat we gedoucht en aangekleed waren brachten we de koffers naar beneden. In de hal stond onze chauffeur al te wachten. Het was dezelfde man als die ons opgepikt had van het vliegveld. Hij zou er om kwart voor 7 zijn maar was er al om half 7.
Bij de receptie checkten we uit en kregen een breakfast to go mee waar we gisteren om gevraagd hadden, omdat het ontbijtbuffet pas om half 7 open ging.
De chauffeur bracht ons naar Woodlands train station. Onze trein zou om half 9 vertrekken naar Kuala Lumpur.
 Onderweg zagen we heel veel pick-ups met mensen achterin de laadbak onderweg naar de grens. Bij de grens aangekomen stikte het van de brommers/motoren en pick-up trucks van allemaal mensen die de grens over wilden nadat ze gewerkt hadden of gingen werken.
We moesten in een rij wachten tot we erdoor mochten. Het zag er een beetje rommelig uit. Om half 9 gingen de hekken open en konden we met de lift of roltrap naar customs and immigrations van Singapore. Hier haalden ze het witte ticket uit ons paspoort wat we bij aankomst gekregen hadden. Daarna konden we doorlopen naar customs and immigrations van Maleisië. De mevrouw was heel aardig en vroeg aan mij hoe lang we zouden blijven en wenste ons een fijne vakantie. Onze bagage werd gescand. Hier zag het er super modern uit, dat verwacht je dan helemaal niet. We waren de enige blanke toeristen die met de trein mee gingen vandaag.

Het treinstel van de eerste klas zag er van binnen prima uit, met een soort vliegtuigstoelen die ver achterover konden en een voetsteun. De stoelen kon je naar elkaar toe draaien. Er werd water en een plakje bananencake uitgedeeld. Ze kwamen later met koffie en thee langs en ik moest hier wel om lachen want het kokende water zat in een grote ton met deksel en de man schepte er met een plastic beker heet water uit om bekertjes koffie of thee te maken.
Er was jammer genoeg geen wifi aan boord maar ik kon alvast het verhaal in Word typen en zou later de foto's erbij zoeken en het verhaal plaatsen. We gingen lezen en hebben alle vier een poos kunnen slapen. Onderweg zagen we veel palmbomen en de natuur deed ons denken aan Costa Rica.

Toen ik naar het toilet ging, zag ik dat er wel een normaal toilet stond maar met een groot gat naar de grond en er hing geen toiletpapier maar wel een soort tuinslang. Het rook er niet echt fris dus probeerde ik het maar op te houden. Er was ook een hurk toilet.
De treinreis duurde ruim 7 uur en was goed te doen. Als je in het vliegtuig ook zoveel ruimte zou hebben en je stoel zover naar achteren zou kunnen doen, zou het vliegen een stuk aangenamer zijn. Maar daar hangt dan wel een prijskaartje aan natuurlijk.
Ik was nog wel even bang geweest dat we het station van Kuala Lumpur zouden missen want de trein zou erna door rijden en er werden geen haltes omgeroepen maar eenmaal bij KL aangekomen kon het niet missen. De Petronas towers zagen we al van ver liggen. We hadden gelukkig genoeg tijd om alle bagage uit te laden, daar had ik over in gezeten. Maar alles ging goed.

In de hal van het station stond onze gids ons op te wachten. Het kon niet missen want hij had een oranje shirt van 333 travel aan en oranje schoenen. Hij stelde zich voor als Dan en sprak goed Engels.
Hij haalde z'n busje op en nadat alles ingeladen was, reden we naar het hotel. Onderweg kletste hij honderduit. Dat wordt wel gezellig deze week.

Aangekomen bij het Traders hotel werden we hartelijk welkom geheten en alle koffers werden direct door de bell boy op een karretje geladen. De receptie bevond zich op de 5e verdieping. Wat een prachtig modern hotel is dit. De kinderen kregen weer een kamer met 2 bedden in een andere gang en wij een grote kamer met enorm kingsize bed, allebei op de 17e verdieping. Het bed voelde heerlijk en we zijn erg blij met de kamers.

Vanuit de kamers hebben we een mooi uitzicht op de stad.

Zodra je naar buiten loopt vanuit de hal zie je de Petronas Towers staan. Echt zo ongelooflijk dat we ze nu in het echt zien! Ervoor ligt een groen park.
Er rijdt een shuttle (golfkarretje) van het hotel naar de shopping mall bij de Twin Towers. Super geregeld dus.

's Avonds gingen we eten bij Limoncello, een Italiaans restaurant naast de shopping mall. We kregen een tafel buiten op het terras en hadden wel trek in een "wood fired pizza".
We bestelden een Caesar salad vooraf en Sebastian had meer zin in een hamburger.
In de shopping mall bij de food court en de restaurants was het razend druk omdat er speciale Ramadan menu's en buffetten waren. We moeten dus goed in de gaten houden dat we voor zonsondergang bij een restaurant aan tafel zitten.

Voor de shopping mall was er een fonteinshow waar we een poos van hebben zitten genieten.
Eenmaal terug in het hotel hebben we even zitten relaxen op de kamer, hoewel het voor Sebastian niet erg relaxed eindigde.
Zijn nieuwe I-Phone viel in de wc en wilde eerst niet uit en natuurlijk had hij het schroevendraaiertje niet bij zich om hem te openen. Hij had gelezen dat je de telefoon in een bak met ongekookte rijst moest leggen zodat het vocht geabsorbeerd werd, dus is Tom in het restaurant een kom rijst gaan halen. Gelukkig kwam hij niemand tegen in de lift anders hadden de mensen hem wel even gek aan staan kijken, haha.
We kleedden ons om en gingen op de 33e verdieping naar de Sky bar van het hotel om wat te drinken. Hier ligt ook het zwembad en heb je een onwijs mooi uitzicht op de Petronas Towers.
Ik vond alleen de muziek loeihard staan en ben toch niet zo'n hippe moeder denk ik, maar het was wel gezellig met z'n viertjes.

1. Wauw, ik kan niet anders zeggen, wat een leuke trip maken jullie toch, en dat uitzicht op die torens, echt schitterend, ik snap nu waarom dit mooie land op je lijstje stond :)

2. Geweldig, wat mooi! En alles is telkens prima geregeld volgens mij, dus genieten!
    Veel plezier vanavond, ja, 6 uur later toch? :)

3. Wauw, had niet direct gezien dat er nog al een nieuw blog was, dus zat nog bij het vorige te reageren. Wat een mooie stad ook weer en wederom ook lekker eten. Prachtig hotel. Met die rijst zou het moeten lukken, al duurt dat soms wel enkele dagen, hier hebben we zo ook twee keer een iphone weer aan de gang gekregen...het gebeurd dus niet alleen jullie zoon. Verder wel weer een mooie dag met een mooie afsluiting.

Enjoy!!

4. Wow wat mooi die verlichte Petronas towers.
    Kl lijkt me ook wel een hele moderne stad.
    Wat een pech die Iphone in de wc, hoop dat het goed komt.
    Have fun!

5. Alles goed geregeld hoor. Wat een treinreis, zeker veel gezien onderweg. Het hotel ziet er ook mooi uit en wat een "view"!
    Het is te hopen dat d iPhone het weer gaat doen anders misschien een gevalletje reisverzekering;-)

6. Wat leuk om met de trein te gaan, heerlijk reizen is dat. Prachtig hotel ook weer. Hoop dat de mobiel het nog doet... werd vannacht hier in Turkije wakker van de moskee, een roepende imam ofzo, ook hier Ramadan ;-)

7. Wow, wat een mooie avondfoto's van de Petronas Towers :-)

8. Wat leuk zeg om met de trein te reizen. Lekker luxe zitten. En wat verblijven jullie in een mooi hotel met een schitterend uitzicht. Sorry maar moest wel even lachen om de telefoon van Sebastian. Kan volgens mij alleen de jeugd gebeuren. Nu maar hopen dat Tom dat kommetje rijst niet voor niets heeft gehaald.

9. Jullie maken wel weer een hele mooie reis! Ik hoef zelf niet zo nodig die kant op, maar door jullie reis ben ik wel meer geïnteresseerd. Wat weer een ervaring die je met je gezin beleeft. Wat mooi daar!

10. Mooie reis vandaag en lekker luxe in de trein( behalve de wc hihi)
    En wat een mooi foto van de twee torens in het licht.
    Jeetje wat een pech voor Sebastián z'n mobiel in de wc!!
    Hopelijk heeft de rijst z'n wek goed gedaan.
    Groetjes

11. Wat een prachtige foto's het is echt meegenieten op afstand.
    Hoop dat het mobieltje van Sebastiaan het weer gaat doen !!

12. En ik maar roepen tegen mijn dochter.....wie neemt er nou zijn telefoon mee naar de wc....dat doet zij dus ook altijd. Zal haar maar even vertellen wat Sebastiaan gebeurt is!! Wat een mooi hotel weer en een mega uitzicht!! Heel bijzonder dat jullie met de trein zijn gaan reizen. Volgens mij zit deze reis erg goed in elkaar en dat voor zo weinig voorbereidings tijd. Top!!

13. Wat een gave dag weer, leuk om zo'n treinreis te maken. Wat een geweldig uitzicht op die mooi verlichte Petronas Towers.

14. Alles super goed geregeld. Dan kun je lekker genieten. Prachtig uitzicht in het hotel zeg.

15. Prachtige foto's van jullie belevenissen vandaag! Heerlijk relaxed die treinreis, super hotel en de week met die gids gaat vast een feestje worden!

16. Wat een gaaf verslag zeg, ik ben het weekend weggeweest en heb even bijgelezen. Wat een hele andere wereld is dit toch, maar wat gaaf , dat wij mogen mee genieten van je prachtige verslag! Ik hoop , dat het met de iphone nog goed gekomen is! Heerlijk maar weer genieten zou ik zeggen!

17. Wat een mooie en leuke treinreis hebben jullie zo gemaakt.
    Ook de foto's zijn geweldig.
    Het is hier pas 15.13 uur, maar krijg wel al trek van al dat lekkers.

Gr. Ronald

18. Heb net je blog gelezen, wat is het ook een heerlijke stad. Maar het lijkt me heel erg veranderd tov de tijd dat wij er kwamen. Tuurlijk, de tijd staat niet stil. Nu op naar KL en niet vergeten in de Chinese wijk op straat te eten. Nog veel plezier.Groetjes Paula