vrijdag 26 juni 2015

Dag 4: Singapore

We hadden allemaal goed geslapen en zitten al aardig in het ritme.
Om 9 uur gingen we ontbijten en aten weer van alles wat van het uitgebreide buffet.
We zijn echt tevreden over dit hotel, het ligt op loopafstand van Orchard Road en de haven is er ook niet ver vandaan. De kamers zijn prima en het zwembad is fijn na een dag wandelen in de stad.

Als eerste liepen we naar het dichtstbijzijnde metrostation en gingen op weg naar Sentosa Island.
Dit populaire eiland heeft een aantal stranden en ook Universal Studios bevindt zich daar. Jaarlijks bezoeken zo'n 20 miljoen mensen dit eiland. Je kunt er ook met een kabelbaan komen maar dit kost zo'n 30 Singapore dollar per persoon. Er zijn kaarten te koop voor allerlei attracties op dit eiland, zoals Underwater world, een waterpark, Madame Tussaud, Sentosa 4D adventure land en Sea Life, zodat je je een hele dag kunt vermaken.

Er stonden enorme rijen mensen te wachten om de monorail in te gaan maar omdat wij met een rolstoel aankwamen mochten we er langs. Ik voelde me wel bekeken. Bij de eerste stop stapten zowat alle mensen uit, hier zit Universal studios. Wij gingen bij de laatste stop op het strand kijken en waren bij het meest zuidelijke punt van het vasteland van Azië. Het strand zag er mooi uit met veel palmbomen en ik kan me goed voorstellen dat mensen die in Singapore wonen graag voor 4 dollar naar het strand gaan. Het was weer bloedheet, maar we raken er al aardig aan gewend en drinken heel veel water. Bij Coffee Bean and Tea Leaf dronken we een cappuccino en bekeken daarna bij een andere stop het Merlion beeld wat hier ook stond. Bij KFC haalden we een frozen yoghurt.

Wij lieten de attracties voor wat ze zijn en gingen verder met onze tour van vandaag. De medewerkers op het perron zwaaien met witte handschoenen als je aankomt of weggaat, hierdoor kregen we een behoorlijk Disney gevoel.
We namen de lift naar de uitgang en kochten kaartjes om in Chinatown te gaan kijken. Overal zijn roltrappen maar voor rolstoelen zijn er liften en we hebben nog nooit zoveel gebruikt van een lift als de afgelopen dagen. In Chinatown was het grappig om direct al die aparte leestekens op de gebouwen te zien staan en al die leuke winkeltjes. Er waren een hoop stalletjes met souvenirs maar toch ook wel wat authentieke zaakjes. Er was een TinTin shop, of te wel Kuifje. Hier keken we even binnen. We maakten foto’s van een tempel waar mensen wierookstokjes kwamen aansteken.

Na een poos rondgekeken te hebben namen we opnieuw de metro en nu reden we richting Little India. Hier was het gelijk een drukte van belang en je rook hier van alles. Ze waren volop bezig met bloemenkransen maken waar veel insecten op af kwamen door het zoete luchtje. Het was niet makkelijk om hier met de rolstoel door de smalle straatjes te rijden.

We bekeken nog een tempel maar helaas ging deze pas later op de dag open. Inmiddels hadden we het zo warm gekregen, het was weer rond de 35 graden, dat we besloten weer even lekker te relaxen op de kamer en te gaan zwemmen. Het water was heerlijk verfrissend. Daarna gingen we op de koele kamer lekker lezen en ik las de leuke reacties op het blog en ging foto’s op de pc laden. We hebben al een aardige verzameling. We aten lekker wat zoute chips met wat drinken op de kamer.

Eerst waren we van plan om bij een Indiase tandoori te gaan eten vanavond maar we hadden allemaal niet zo’n zin in rijst. Eerder in de week hadden we gezien dat er een Outback zat in een shopping mall op Orchard Road en de kinderen wilden daar graag vanavond eten. Hier konden we makkelijk naar toe lopen en bij het restaurant aangekomen moesten we 20 minuten wachten.
Vooraf namen we een Typhoon bloom, een variant op de Bloomin’ Onion, maar wel met het bekende sausje. Jammer genoeg stond er geen Seared Tuna op de kaart.
Verder waren veel dingen wel gelijk maar je krijgt hier de salade er niet standaard bij en moest je apart bestellen. De prijzen lagen wel een stuk hoger dan in Florida en de service deed denken aan het filiaal aan de 192, haha.

Nathalie koos voor de Alice Spring chicken met aardappelpuree en Caesar salad, Tom koos steak met pepersaus, Aussie fries en coleslaw. Sebastian had steak and shrimps met Aussie fries en vegetables. Ik nam de lamskoteletten met Aussie fries en coleslaw. Vooraf kregen we ook het bekende brood met boter. Mijn patat was koud en toen ik er wat van zei, kregen we een schaal  met versgebakken hete patat.  Het smaakte allemaal wel goed.

Typhoon bloom

Op de weg terug naar het hotel zeiden de kinderen dat ze de temperatuur lekker vonden op straat met zo'n briesje. Wij dachten dat het rond de 27 graden zou zijn maar het bleek toch nog 30 graden.
Op de kamer gingen we de kleding voor morgen klaar leggen en de tassen pakken want we worden om 6.45 uur al opgehaald om met de trein naar Kuala Lumpur te gaan. Op een gegeven moment zei ik tegen Tom dat we eigenlijk wel een Singapore Sling hadden moeten drinken natuurlijk, dat kan bij een bezoek aan Singapore niet ontbreken. Hij vond dit ook en we belden de kinderen op de kamer of ze nog zin hadden om mee naar het Raffles hotel te gaan. Ze waren al gedoucht en lagen in bed maar dat wilden ze wel! Dus hup, wij weer op pad en naar het Raffles hotel. We zaten buiten in de tuin en genoten van het lekkere drankje wat hier ooit bedacht is, met gin, ananassap, kersenlikeur, Benedictine, Cointreau, limoensap en grenadine. Het smaakte heerlijk maar zakte snel in de benen.
Rond 22.45 uur waren we terug op de kamer waar we al gauw in slaap vielen.

1. Ik zit te genieten van jullie foto's. Wat een mooie en leuke plekken bezoeken jullie toch. Ik krijg zo een goede indruk van Singapore die totaal tegenstrijdig is met wat ik in gedachten had. Echt heel leuk. En gelukkig heb je nog wel de Sling gedronken daar waar het hoort😀.

2. Weer een top dag. Singapore is echt een plekje die ik heel graag wil gaan bezoeken. Je blog is weer geweldig informatief

3. Jeetje, ik krijg steeds meer zin om daar ook eens heen te gaan, wat geweldig allemaal!
    Benieuwd naar jullie volgende bestemming......

4. Top dag weer zo te zien en te lezen.
    Wel grappig, toch nog ff laat op pad met z'n allen voor de Singapore sling, ja die moet je geproefd hebben natuurlijk, lijkt me wel een lekker drankje ;-)

5. Misschien moeten we toch eens terug gaan naar Singapore...

6. Wat me opvalt is dat het er allemaal zo schoon uit ziet. Die keuken bij het ontbijt spiegelt helemaal. En wat maken jullie een mooie foto's. Dat is echt mee genieten. Singapore Sling ziet er heerlijk uit. Snap best dat je dat niet wilt missen.

7. Zo wat is het mooi daar.
    Ook zo leuk om weer eens de andere kant te zien.
    Maar wel ff lekker naar de outback toch weer een beetje vertrouwd.
    Ziet er allemaal weer heerlijk uit.
    En mórgen weer veel plezier..

8. Geweldig alsnog de Singapore Sling gedronken, op naar Kuala Lumpur .
    Heel veel plezier!

9. Ben qua blog helemaal bij. Al een hele hoop gezien en gedaan. Volop foto's leuk voor de thuisblijvers kunnen ze toch een beetje meegenieten. Gek hé dat die Sling je in de benen zakt 30graden en alcohol ;-)

10. Ook ik heb de blog in 1x vanaf het begin bijgelezen en wat hebben jullie tot nu al een mooie trip!!! Zo te zien is het voor de (fanatieke) fotografen echt een walhalla ;-)

Grappig om te zien dat ook de Amerikaanse food-ketens daar vertegenwoordigd zijn, wat dat betreft kan ik dus ook gerust die kant op. En die Singapore Sling lijkt me best een 'koppig' drankje....

11. Geweldige dag! Wat een mooie kleurrijke omgeving en prachtige foto's!

12. Wat een genot dit blog. Ondanks dat die kant van de wereld mij niet aantrekt vind ik het geweldig om te lezen en de foto' s te zien. Ook ik had een hele andere gedachte bij Singapore. Ennuh voor zo'n Sling op die plek zou ik ook uit bed komen hahahaha.
    Heel veel plezier morgen, ik ben benieuwd :)

13. Ziet er inderdaad geweldig uit niet alleen de hotels en de malls maar op de foto's ziet alles er opvallend schoon en goed georganiseerd uit. Ben benieuwd naar de rest. Veel plezier verder.

14. Ik zit al te genieten val al dat moois, laat staan hoe jullie je voelen...wat een heerlijke dag weer en wat een gezellige kleuren overal!

15. Prachtig mooie foto's en wat genieten jullie daar. Ik wist niet dat Singapore er zo mooi uitzag, leuk om dat mee te mogen ervaren.
    Veel plezier in Kuala Lumpur, ben al benieuwd hoe het er daar uitziet, maak maar lekker veel foto's.

Enjoy!!

16. Wat een heerlijk verslag weer! Dat strand, prachtig! En dan ook nog eten bij Outback, yum!

17. Wat hebben jullie een heerlijke dag gehad en veel gezien!