donderdag 25 juni 2015

Dag 3: Singapore

We hadden de wekker op 8 uur gezet want we wilden om half 9 ontbijten. Het viel niet mee om op te staan maar uiteindelijk zaten we allemaal om 8.45 uur aan het ontbijtbuffet.
Er was veel keuze van Europese dingen zoals croissants, cornflakes, vers fruit, kaas en vleeswaren maar ook stonden er veel Oosterse dingen klaar. Dit vonden wij er niet zo smakelijk uitzien voor het ontbijt. We lieten de chef roereieren bakken en omeletten.
Op de kamer smeerden we ons goed in met zonnebrand en gingen op pad richting Marina Bay.
We liepen langs het Art museum en zagen het beroemde Raffles hotel waar ooit de Singapore Sling ontstaan is.

Bar van het Raffles hotel
Het was ongeveer 20 minuten lopen vanaf het hotel tot we bij de Singapore Flyer waren. Voor dit reuzenrad kochten we kaartjes en werden met de rolstoel begeleid naar een aparte ingang. Het was er helemaal niet druk en we hadden de cabine voor ons viertjes.
Op het hoogste punt is de flyer op 165 meter hoogte en het ritje duurt ruim 40 minuten. Het was geweldig om alles vanaf grote hoogte te zien. Zo zagen we het Marina Bay Sands hotel goed liggen en de Gardens at the Bay, evenals het financial district en de haven. Ook het circuit van de Grand Prix liep onder de flyer door, zo zagen we de pitstraat en de tribunes liggen.

De pitstraat op het GP circuit

Voetbalveld in het water en de tribune van het circuit
Merlion in de steigers
Hierna wandelden we een stuk over het circuit en via een speciale loopbrug naar het Marina Bay Sands hotel. Dit vijf sterren hotel is geopend in 2010.
We liepen door de mooie shopping mall van het hotel met weer allemaal luxe winkels naar de entree van het Sands Sky Park wat bovenop de drie hoteltorens ligt. Hier kochten we kaartjes voor het observation deck op de 56e verdieping. Op de 57e verdieping is een dakterras waar de grote infinity pool zich bevindt en het terras is beplant met vele bomen en planten. Hier mogen alleen hotelgasten komen. Wij zijn even om het hoekje wezen kijken en hadden een prachtig uitzicht.

Observation deck

Infinity pool

Toen we weer met de snelle lift naar beneden waren gegaan zagen we een leuke patisserie "Sweet spot", waar we cappuccino gingen drinken met lekkere macarons erbij.

Daarna wandelden we naar de verbindingsbrug die je naar Gardens at the Bay brengt. We vonden dit een heel mooi park, een combinatie van moderne kunst en echte bomen en planten.
Ik ben erg blij dat ik in Nederland al een grote hoed gekocht heb want het zonnetje deed aardig z'n best.

Tom en Nathalie gingen nog over de hangbrug lopen tussen twee kunstbomen in.

Het park was best groot maar omdat het zo ontzettend warm was hebben we eigenlijk maar een gedeelte bekeken. In de bloemkassen langs de waterkant zijn we uiteindelijk niet geweest.
De volgende stop was aan het water bij het Merlion Park. Hier staat het opmerkelijke beeld van de Merlion, een mythische half vis half leeuw figuur en het symbool van het toerisme van Singapore.
Op weg er naar toe kwamen we langs het Fullerton hotel waar 2 Rolls Royces voor de deur stonden.
Helaas voor ons stond het beeld in de steigers maar we kregen wel een goede indruk.
Fullerton hotel

Inmiddels was het half 5 en begonnen we moe te worden, de temperatuur was nog steeds 35 graden. We waren behoorlijk bezweet en hadden zin in een verkoelende duik in het zwembad, dus gingen we met de metro terug naar het hotel.

We hadden vanmorgen onderweg, vlak naast het hotel, een Chinees restaurant gezien die we vanavond wel wilden proberen, Din Tai Fung. Thuis hadden we al gelezen dat dit een goed restaurant moest zijn.
We aten hier erg lekker en probeerden de steamed dumplings met garnalen en varkensvlees die in stoommandjes naar de tafel gebracht werden. Ook de wantons hebben we geproefd en rijst met garnalen en peking eend in bladerdeeg. We kregen er onbeperkt jasmijn thee bij te drinken.

Steamed shrimp and pork dumplings en Special braised beef noodle soup
Sliced duck in crispy spring onion pastry en Oriental salad in special vinegar dressing

Deep fried shrimp and pork wantons

Fried rice with pork chop

Iedere avond om half 8 en half 10 is er een water en lichtshow bij Marina Bay en na het eten namen we de metro om dit te gaan bekijken. Het was fraai om de lichten te zien op de gebouwen in de stad en de show was leuk om mee te maken.
Als afsluiting was er het nummer "What a wonderful world" en we hoorden veel mensen meezingen.

Rond half elf waren we weer terug bij het hotel. Tot nu toe vinden we Singapore een geweldige stad. Morgen staan er nog meer leuke dingen op het programma.

1. Wat een mooi verslag! Zo te zien is Singapore prachtig!

2. Wat is Singapore een prachtige stad. En ook zo schoon volgens mij. Wat hebben jullie al veel mooie en leuke dingen bezocht en gezien. Fantastisch die Singapore Flyer. Wat een uitzicht. En dat je er overal lekker kunt eten, dat verbaast me niets. En is het nou inderdaad zo rustig op straat? En ook in en bij het zwembad zo rustig. Had ik een andere voorstelling van.
    Maak er weer een mooie dag van vandaag. Maar terwijl Nederland ontwaakt zijn jullie natuurlijk al lang op pad.

3. Wat en super dag weer. Ik had geen idee dat Singapore zo'n futuristische stad was, en schoon!! Jullie hebben al heel veel gezien voor de eerste dagen dus de jetlag gaat goed volgens mij.....
    Have Fun!!

4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

5. Geniet ervan. Wat een prachtige stad is Singapore. Have fun

6. Nooit bij stil gestaan dat Singapore zo'n prachtige stad is. Geweldig al die mooie bloemen en bomen.

7. Wat een prachtige stad is Singapore, heerlijke dag hebben jullie gehad en ook zo veel gezien! Echt genieten, ook voor ons middels het blog!

8. Wauw Anita, wat een geweldige reis al tot nu toe. Alles weer bijgelezen en Singapore is met stip gestegen in mijn Bucket list. Daar zou ik ook nog wel eens naar toe willen. Wat ziet dat er gaaf uit. Wat doen je een hoop op een dag. Zoveel te zien en te doen. Echt genieten

9. Wat een mooie foto's. Een soort van prive reisgids van jullie. Fijn dat jullie zo genieten. Nog heel veel plezier. Prachtig is het daar.

10. Gaaf die Singapore flyer,heb op tv gezien hoe ze die hebben opgebouwd super mooi om te zien.
    En jullie hebben er gewoon ingezeten!!!!!!
    Wat een super dag weer ben al benieuwd naar morgen

11. Zo gaaf die Singapore Flyer en het Marina Bay sands hotel. Die tuinen en die lichtshow hebben wij toen niet gezien.
    Het is idd erg leuk in Singapore, alleen jammer dat het zo loeiheet en vochtig is.
    Have fun!

12. Zo, wat een lange dag! En wat een prachtig verslag om te lezen, mooie foto's!
    Ben ook al benieuwd naar het volgende verslag :-)

13. Wat een adembenemend uitzicht zeg. Prachtige stad en wat doen jullie veel ondanks de hitte.

14. Wat een gewekdige stad! Niet verwacht , het ziet er prachtig uit allemaal! Heel blij dat je puf hebt voor de blog!
    Veel plezier !

15. Wat een mooie en nette stad zeg, je kan wel een reisgids vullen want ook ik had dit niet verwacht.
    Wat hebben jullie weer ontzettend veel gedaan, zalig, ga zo door :)

16. Nou dat was vandaag op grote hoogte, wat een uitzichten prachtig! Jullie hebben aardig wat af gelopen vandaag, en heel veel gezien. Eten ziet er weer smakelijk uit en een mooie spetterende afsluiter van de dag, helemaal top!

17. Wat een heerlijk verslag en prachtige foto's! Jullie hebben veel gedaan vandaag en wat is Singapore een mooie stad. Dat eten ziet er zo lekker uit, een treat voor de foodies!

18. Wat een heerlijke dag hebben jullie achter de rug! Ziet er allemaal heel spectaculair uit! Geniet er van!

19. Wat is er veel te zien en te doen daar, erg mooi en groots allemaal. TOP!!

20. Wow,wat onwijs mooi allemaal. Echt helemaal top om dat te zien.

21. Wat hebben jullie veel gedaan, en wat is het top om mee te mogen genieten.
    Nog even zwemmen na zo'n warme dag, doen jullie goed!!